Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ThomasHK1979
#301022
Har snakket med Waoo. Ser ud til at LG C8 ikke kan køre på 5GHz wifi forbindelse.!
Kan man egentlig ikke bruge en Chromecast Ultra som internetforbindelse til TV’et?
Af aalb1970
#301026
Det er vist et problem, der rammer alle nyere LG tv.

Mit B7V fra 2017 opfører sig nøjagtigt samme måde. Periodevis får jeg fin hastighed over wifi, men andre gange ligger den på 5-10 mbps (målt i Netflix).

Jeg har derfor kastet håndklædet i ringen og trukket et netværkskabel til min router.
Af chaqqo
#301047
Jeg har også Waoo/fibia 300/300, og intet problem med mit C8. Jeg får fint 200-250mbit på Airties, som står ca. 3-4 M fra tv'et, og 2.4ghz er helt slået fra, og kører derfor kun 5 ghz.
Af JohannesL
#301057
For mig lyder det nu altså mest af alt som wifi opsætningen der skal tweakes lidt på routeren.

Jeg er heller ikke imponeret over mit C7, men jeg løste problemerne ved at skifte til 2,4Ghz og skifte til kanal 13 og 20 Mhz channel width.

Det kommer helt an på hvor mange netværk og andet støj der er hvor i bor. Tjek med Wifi Analyzer som jeg skrev i min sidste post.
Af Knudsen321
#309857
Har haft samme udfordring med oledb8.
Mit wifi er fin og TV Har god signalkvalitet.
Det viste sig at TV ikke kunne håndtere 5Ghz når der var valgt høj kanal. Efter valg af kanal 36 fremfor Auto måles konstant over 200 mbit på 300 mbit forbindelse via browser fast.com - også når en del af boligens andre enheder streamer på samme tid.