Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#297759
Hmm.

Jeg tror at jeg havde snuppet et af de sidste Sony 65" AF8 OLED TV til omkring 15-16 stykker, og købt mig et Apple TV (da Android platformen er lidt håbløs og langsom på denne model) :)

Alternativt AF9 som er langt federe på smart delen, men tror den er svær at opstøve nu.

Den store grund til at vælge en af de nye Samsung skærme ville nok være pga. design, feature/smart/remote, el. one-connect kabel løsningen. Men billedekvaliteten, medmindre du er i et meget lys lokale, ville være bedre på OLEDen :)

Se evt. anmeldelsen her fra siden, hvor den jo fik en reference pris: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1523860783
Brugeravatar
Af TBC
#297801
Du bør ikke tænke for-imod Samsung men orientere dig i forhold til den benyttede panel-teknologi og hvis du endelig vil tænke for-imod noget så lad det være for-imod en given panel-teknologi i DIN personlige setting.

Og der er status anno 2019 bare den at OLED faciliteter den bedt mulige billedkvalitet og grundet kontrasten på pixelniveau vil vedblive med det indtil andre selvilluminerende panelteknologier med høj kontrast på pixelniveau kommer på markedet. (f.eks microLED eller det QD-OLED Samsung rygtes at være ved at udvikle) . Som andre også har været inde på, så er det kun hvis man primært ser sit TV i meget lysforurende settings (hvor man alligevel ikke kan se den bedre billedkvalitet) at man har grund til at se på QLED grundet deres højere lysstyrker.