Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mureren1
#297514
Hej.
Jeg vil gerne skifte mit ældre samsung ps 50". 855 plasma fjernsyn ud.
Jeg havde kig på samsung Q8DN 65 tommer, men syntes egentlig ik prisforskellen op til Samsung Q9FN er så stor.
Vi har lille børn og fjernsyn bliver tit set på den samme kanal i mange timer og sommetider efterladt på samme kanal, så har fundet ud af at jeg nok ik vil ha Oled.
Hvilket tv ville i vælge hvis maks budget er 14- 15000 kr?
Af janbau
#297516
Du gør det egentlig svært at hjælpe hvis man læser testene af Q8DN og Q9FN er der ikke så meget forskel i billedkvalitet . Q 9 Fn har dog langt flere Zoner at gøre godt med.

Men Q8 D N gør det godt med de zoner den har .
Den er testet her på site.
https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1533535150

Samt test af Q9 FN Test her fra site
https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1525923141

Du skriver 15000 kr. Max .


Q9 FN fås til 15000 kr. men det ved du jo nok .
https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... rown_goods

Q8DN 65 ligger i 12000 kr.
https://www.pricerunner.dk/pl/2-4676092 ... ign-Priser
Senest rettet af janbau 18. maj 2019, 13:48, rettet i alt 2 gange.
Af George1
#297517
Personligt ville jeg gå med Q9FN til under kr 15000, du får markant flere zoner 480 mod 8DN som har 40.
Der er også one connect boks med og du får mulighed for at hænge tv helt tæt på væggen med No Gab, synes også Q9FN er mere eksklusiv at se på men det er jo en smagssag.
Af Mureren1
#297520
Jeg har læst diverse test og set priser på de 2 tv.
Q9 får dog lidt bedre karakter for billede end q8, men er jo os ca 3000 kr dyrere.
Er der en af de nye modeller som gør det bedre end de 2 tv og til samme pris ?
Af janbau
#297521
Vil du ofre 15000 kr. ville jeg også vælge Q9FN som george1 skriver også der for jeg skrev du gør det vanskelig at vælge.

Flere zoner ++
one connect boks
Samt bedre vægmontering men det koster så ekstra med No Gab vægbeslag .
Af George1
#297525
Mureren1 skrev:Jeg har læst diverse test og set priser på de 2 tv.
Q9 får dog lidt bedre karakter for billede end q8, men er jo os ca 3000 kr dyrere.
Er der en af de nye modeller som gør det bedre end de 2 tv og til samme pris ?
Næ så skal du vente på black fredag eller nye power/Elgiganten åbningstilbud, der var Q9FN for øvrigt nede i under kr 13000.
Af Grandahl
#297527
Nej de nye ligger stadig kort her efter udgivelsen prismæssigt højt, og kan pengemæssigt ikke retfærdiggøre dem pt.. Men som du nok ved falder tv i pris hen over året.. og pt er tidspunktet nu vel mest favorabel på 2018 modeller.. Så godt tidspunkt at slå til på dem..

Den nye flagskib Q90R fra Samsung er vel det bedste LCD tv der er lavet, om et års tide er den også i prisniveau med Q9FN, men man kan vel altid vente :)
Af George1
#297528
Supergris fint nok at henvise til XF 9005 men Q9FN er da et noget bedre tv og stadig til trådstarters budget.
Af George1
#297530
George1 skrev:Supergris fint nok at henvise til XF 9005 men Q9FN er da et noget bedre tv og stadig til trådstarters budget.
Til orientering Supergris nu er dette jo ingen stave konkurrence men det skrives altså
No Gab
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#297531
George1 skrev:
Mureren1 skrev:Jeg har læst diverse test og set priser på de 2 tv.
Q9 får dog lidt bedre karakter for billede end q8, men er jo os ca 3000 kr dyrere.
Er der en af de nye modeller som gør det bedre end de 2 tv og til samme pris ?
Næ så skal du vente på black fredag eller nye power/Elgiganten åbningstilbud, der var Q9FN for øvrigt nede i under kr 13000.
Der er nok 0% chance for, at de to modeller eksisterer til Black Friday.
Af George1
#297532
Nu var det jo de nye modeller han efterspurgte, og det jeg svarede på ,gav Q9FN som et eksempel, på hvor meget prisen kan falde på de nye modeller.
Af Supergris
#297533
Det er vel aldrig en dårlig ting at have alternativer, og hvis man er prisbevidst er det meget svært at komme udenom Sony XF9005, faktisk foretrækker jeg den personligt fremfor Samsung og vil ikke give dig ret i, det er et bedre TV; specielt ikke, hvis man snakker om, hvad man får for pengene.
Design og betjening er subjektivt.
Blot fordi man har et budget, vil de fleste gerne spare penge, så det er vel intet krav, at køre lige til grænsen?

Det kan godt være, du bruger danske betegnelser, men hvordan du kommer frem til en blanding af engelsk og dansk, må stå for egen regning!