Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tangloppen
#297490
Hvad mener i erfarene herre om store TV?
Er ved at renovere hus, og har et lille problem, da sofaen kun kan placeres ét sted, og fjernsynet ét andet sted.
Der er små 7 m mellem disse 2 punkter.
Den gængse tommelfingerregel siger 10" pr. M, omend det vel nok nærmere er 15" pr. M nu om dage.

Derfor har jeg kikket på nogle af Samsungs 82" skærme, og Sony's 85".
Drømmen er et 77" LG OLED, men det er desværre uden for min rækkevide budgetmæssigt.

Mit budget hedder 20.000,- som udgangspunkt,
og jah, jeg ved godt at jeg ikke kan forvente højeste billedkvalitet, men det kan næsten kun blive bedre end mit nuværende 47" HD Samsung.

Kom frisk med anbefalinger/erfaringer.
Brugeravatar
Af bbplayer
#297491
Jeg ved godt det er 2 store tunge drenge at flytte rundt med.
Jeg ville dog få dem hjem og prøve dem, da jeg vil mene du skal teste dem i rummet, og derfra tage en beslutning. Svært er at aflevere og erfare man skal tilbage til den første efter nr 2 men så har du jo fundet den rigtige hvis det bliver resultatet.

Jeg har selv 75xf8596, det kunne klart blive bedre og ja, OLED er lige krads nok i prisen. Men om det er 9005 eller ligefrem Samsung qlcd, ved jeg desværre ikke.

Har selv lært at udnytte Android bedre, og min boks er helt væk, billede kan dog ikke slå mit C6 OLED :) Men mit OLED slår ikke 75" desværre.
Af Grandahl
#297505
Der er en Samsung NU8005 82” til 14999kr, det er en virkelig skarp pris på et godt tv

Elgiganten
Af LarsCJ
#297541
Lyder lidt mærkeligt, at man ikke kan sidde tættere end 7 meter på en væg - hvad skal I dog bruge al den luft til mellem sofa og skærm?
Nå, men en 82" tommer skærm er vel nogenlunde som at sidde 3,5 meter fra en 40" skærm - det kommer til at blive noget småt til alt andet end nyhederne. Jeg vil sige minimum 100 " fra den afstand, gerne mere. Har du overvejet en projektor? Hvis det kniber med placeringen, kan du få en ultra short throw til samme pris som en 80" skærm.