Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af StefanG
#297236
Hej med jer:)
Jeg har et noget ældre TV fra Sony. HX 900. Til TV-et har jeg koblet et sæt Logitech Z623 aktiv højttaler. Jeg ved det godt, ikke noget at råbe hurra for disse dage, men det er nu engang det jeg har. Nu skal i høre. Hver dag kl. 10.55 om morgen ( jeg har været syg det sidste år og derfor været i stand til at optage det) kan jeg høre et ræle lyd i selve TV-et, du ved, som den man hører når man tænder for fjernsynet og et klik lyd i højttalerne. Fjernsynet tændes ikke. Det er kun lyden man kan høre. Nu ved jeg ikke hvad der foregå, men lyden kommer på samme tidspunkt hver dag. Er der nogen af jer dar kan give et bud på hvad det kan være? 8-)
#297237
Sony er famøse for, at deres TV vågner fra tid til anden og foretager sig alt muligt, men HX900 er dog så gammel, at det ikke burde være tilfældet for lige netop den model. Har du prøvet, at deaktivere ting som "Fjernstyring" eller kappe dens forbindelse til internettet?
Af StefanG
#297270
Jeg prøver at finde ud af det der "Fjernstyring" . Der er ikke forbindelse til internettet, ud over en Chromecast 3, tro jeg, som er permanent i en af HDMI indgangene.
I den aller sidste ende er det ikke noget som irriterer mig så grusomt :), men mere at vide hvad der foregå.
Tak for du gav dig tid til at svare:)