Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#298235
hans123 skrev:Sidder og ser TV2 valg via Yousee på et 65” dx900 fra Panasonic


Ser da ganske fint ud med de live optagelser.
Enten er dit tv ikke stort nok, eller så har du en masse motion aktiveret, eller en kedelig sharpness på fuld skrue. På Sony skærmen har jeg slået alt fra, så ingen smarte motion fixes.

Eller så er Sony skærmen bare ikke glad for TV2 :) DR1 klarer den rigtig godt de sidste mange timer, udover DR lige havde nogle udfald et par gange men det var udfald, ikke kvaliteten af transmissionen.

Har lige checket bitrate i VLC, og TV2 News er ca. 10Mbit på Canaldigital, og 8Mbit på DR1 , så det kan ikke være bitrate som gør meget der.

Vigtigt er, du skal ikke se på studie billeder, du skal se på deres live transmissioner, hvor studie er max billede, og så viser de skiftevis fuld skærm eller mindre billede fra remote lokation, og der er billede altså mere sløret.
Af Ib Olesen
#298241
bbplayer skrev:Nu synes jeg lige denne tråd, trængte til en bump! :)

Mens jeg følger valg aften på begge kanaler, DR1 og TV2 HD, så kan vi i denne tråd godt blive enige om at TV2 har skåret godt ned i fjerntv budgettet.

Der er alt for ofte udfald, og kvaliteten af deres billeder på TV2 News er ofte i SD og meget sløret.

Så Trådstarter ser nok problemet særligt idag, hvis dette også bemærkes på TV2 idag, også selvom kanalen er HD på TV2 og News.
Der er DR1 altså bare bedre, så er det måske også en højere bitrate der.
Ja, der er meget forskel her på valgaftenen :D
Brugeravatar
Af bbplayer
#298246
Det er der heller ikke sagt udover trådens emne startede der. Så var klare beviser for kvaliteten af transmissionerne som så ringe ud, selvom man har et tiptop tv og signal.

Jeg fik da også forklaret at DR1 stod rigtig godt hele tiden :)
Af Ib Olesen
#299332
Jeg tror ikke vi kommer det nærmere. Fakta er bare et det TV pludselig opfører sig mærkeligt.

Nu sad vi her forleden dag og så Badehotellet. I det ene øjeblik står billedet 100% skarp som det skal, så skifter de kameravinkel (scene) i så står det lidt sløret og TV-logoet i toppen af skærmen til venstre, står meget uskarpt. Så skriftes der kameravinkel (scene) igen, så står det hele 100% skarpt - igen!

Den er ikke længere. Det opfører sig underligt uden have ændret på indstillinger. Mærkeligt.

Tror jeg skriver til LG ...
Af Supergris
#309669
Jeg kan huske, jeg har oplevet det samme, mens jeg så Robinson på TV3. Så vidt jeg kan huske, var forskellen størst, da de ikke sendte i HD.
Jeg tror ikke det har noget med TVét at gøre, men noget med den kanal, man ser, at gøre...
Af Ib Olesen
#310115
miamuus skrev: 28. jan 2020, 20:40 Ib Olesen - hvor ville jeg bare gerne høre om du har fundet ud af en løsning, for jeg har FULDSTÆNDIG det samme problem ?
Nej, jeg har stadig problemet. Det er helt tydeligt at det er TV-modellen der har en fejl.
Brugeravatar
Af bbplayer
#310116
Jeg vil foreslå du sætter tv billede profilen til : GAME
Så vil du efter en aften eller to erfare at der er forskel på billede modtagelse, og ja, der vil billede ændre sig i skarphed men i GAME billede profilen, har tv ingen som helst ændringer lavet, eller motion pålagt.

Og det er også derfor du ikke skal ændre i GAME profilen, udover måske farve / lys / kontrast, lad resten være, så vil du se hvad jeg mener.
Af Ma3006
#311133
Hej alle.
Er lige blevet indehaver af LG OLED55C9PLAAEU da Power havde tilbud på det i februar.
Og kan tilslutte mig koret, der er utilfredse med billedets skarphed når signalet er fra Yousee´s kabelnet.
Ser vi f.eks Youtube over wifi virker billedet fint nok. Men det ødelægger alligevel oplevelsen, når vi det meste af tiden ser flowTV og jeg ærgre mig over jeg ikke fik returneret det inden 30 dages retur-retten løb ud.

Vores 5 år gamle Samsung klare det væsentligt bedre.

Mvh Michael Andersen
Brugeravatar
Af bbplayer
#311134
Ma3006 skrev: 9. mar 2020, 12:41 Hej alle.
Er lige blevet indehaver af LG OLED55C9PLAAEU da Power havde tilbud på det i februar.
Og kan tilslutte mig koret, der er utilfredse med billedets skarphed når signalet er fra Yousee´s kabelnet.
Ser vi f.eks Youtube over wifi virker billedet fint nok. Men det ødelægger alligevel oplevelsen, når vi det meste af tiden ser flowTV og jeg ærgre mig over jeg ikke fik returneret det inden 30 dages retur-retten løb ud.

Vores 5 år gamle Samsung klare det væsentligt bedre.

Mvh Michael Andersen
Du kan være 100% sikker på tv't ikke er uskarp. Så hvis du gider , så se på signalet som du kalder yousee kabelnet og så kan du ikke bruge youtube wifi til noget, da den kan modtages i op til 4K UHD, som du nok ikke har fra Viasat Ultra HD, og kan sammenligne med.

Så synderen er i dit signal eller indstillinger, tv't er ultraskarp eller ultra ringe, hvis du forsøger med 480p/SD signaler og håber den gør mirakler der, som dit gamle tv kunne, det var bare et dårligere tv , som du sammenligner med, ringere opløsning giver bedre billede når du går op imod 2020 skærme.
#311135
Der er en hel del variable med i spillet når man konkluderer, at et 5 år ældre TV gør det væsentlig bedre. Det er nok mindre, opløsningen er lavere og billedbehandlingen er en anden. Der er givet råd til hvad man kunne forsøge at rode med her i tråden (skift af biledprofil mv.).

Hvis det kan lade sig gøre, at producere et skarpt billede på eks. Youtube, Netflix eller andet, så ville jeg nok også se nærmere på kildematerialet. Der er temmelig meget forskel fra program til program på kabel-TV, så mit umiddelbare gæt ville stadig være, at det størrelsen på TV'et, som nu afslører det dårlige signal.
Af Ma3006
#311239
Hej BBplayer og Torben.
Tak for svarene......
Jeg er med på at der er forskellige indstillings-profiler der kan tweekes på. Og jeg har da også i en uendelighed prøvet forskellige kalibrerings foreslag. Både FlatpanelsDK og div udenlandske hjemmesider. Og prøvet selv. Uden at der dog kom noget synderlig godt ud af det.
Lige efter udpakning, syntes jeg det havde en lettere gullig farveprofil, som jeg prøvede at få væk ved div. justeringer. Uden rigtig det hjalp.
Efter en nulstilling blev det dog bedre. Men stadig ikke fantastik.
Med hensyn til signalets kvalitet. Så er det jo det samme som vores 5 år gamle Samsung. Bare på hver sin etage. Så kan jeg jo sammenligne de 2 tv´s gengivelser af samme udsendelse. Og det det står bare bedre på det gamle.
Nu vil jeg bruge weekenden på at eksperimentere med kabelsignalet, får at se om det hjælper. Tror det bare ikke......!
For vi er vel enige om at hvis "signalet" er 100% og "kvalitet" er 100% så burde alt være i orden......!? Eller
Tror det er tv`et der har en bug...!
Men kom frisk med ideer.

God weekend

Michael