Debat og råd om tv-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærms-tv
Brugeravatar
Af bbplayer
hans123 skrev:Sidder og ser TV2 valg via Yousee på et 65” dx900 fra Panasonic

Ser da ganske fint ud med de live optagelser.

Enten er dit tv ikke stort nok, eller så har du en masse motion aktiveret, eller en kedelig sharpness på fuld skrue. På Sony skærmen har jeg slået alt fra, så ingen smarte motion fixes.

Eller så er Sony skærmen bare ikke glad for TV2 :) DR1 klarer den rigtig godt de sidste mange timer, udover DR lige havde nogle udfald et par gange men det var udfald, ikke kvaliteten af transmissionen.

Har lige checket bitrate i VLC, og TV2 News er ca. 10Mbit på Canaldigital, og 8Mbit på DR1 , så det kan ikke være bitrate som gør meget der.

Vigtigt er, du skal ikke se på studie billeder, du skal se på deres live transmissioner, hvor studie er max billede, og så viser de skiftevis fuld skærm eller mindre billede fra remote lokation, og der er billede altså mere sløret.
Af Beckham
#298238 Det ser også ganske fint ud her på min Sony 65". På Sony anbefales det jo netop at man slår motion flow til.
Brugeravatar
Af Ib Olesen
bbplayer skrev:Nu synes jeg lige denne tråd, trængte til en bump! :)

Mens jeg følger valg aften på begge kanaler, DR1 og TV2 HD, så kan vi i denne tråd godt blive enige om at TV2 har skåret godt ned i fjerntv budgettet.

Der er alt for ofte udfald, og kvaliteten af deres billeder på TV2 News er ofte i SD og meget sløret.

Så Trådstarter ser nok problemet særligt idag, hvis dette også bemærkes på TV2 idag, også selvom kanalen er HD på TV2 og News.
Der er DR1 altså bare bedre, så er det måske også en højere bitrate der.

Ja, der er meget forskel her på valgaftenen :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#298242 Deres indslag fra “felten” er ikke samme kvalitet som studiet, så den behøver du ikke give TVet skylden for.
Brugeravatar
Af bbplayer
#298246 Det er der heller ikke sagt udover trådens emne startede der. Så var klare beviser for kvaliteten af transmissionerne som så ringe ud, selvom man har et tiptop tv og signal.

Jeg fik da også forklaret at DR1 stod rigtig godt hele tiden :)