Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#296926
Sagen er den, at vi har købt nyt hus - og i samme ombæring er det også tid til et nyt, større og bedre TV. De sidste 10 år har vi haft et Sony 40EX500, som til dato stadig har et super fint billede - men på andre parametre halter lidt bagefter nu.

Jeg har overhovedet ikke fulgt med på markedet, men jeg har stor respekt og tiltro til Flatpanels og brugerne herinde.

TV'et skal først tages i brug i juli, men tænker det er godt allerede nu at holde øje med eventuelle tilbud, der måtte komme på gode modeller.

Fjernsynet skal hovedsageligt bruges til at streame fra Netflix/HBO + en lille smule flow-tv og så vil den sporadisk blive brugt til Playstation 4/5.

Krav:
- 55"

- Opløsning: 4k eller højere?

- Skal kunne købes i Power (jeg har et gavekort på 5k hertil)

- Max pris 10k - hvis fjernsynet er det værd



Hvad skal jeg holde øje med ift. kommende tilbud? (Bedste bud hidtil er LG C8 og Sony XF90)
#296931
LG C8 og XF90 er helt sikkert rigtig gode bud. Faktisk kan du lige nu få XF90 i 65" udgaven til 9k. OLED vil selvfølgelig overordnet levere den bedste billedkvalitet. Lige nu er et rigtig god tidspunkt i forhold til at finde et godt tilbud, da de nye 2019 modeller så småt er på vej ud i butikkerne og derfor bliver de resterende 2018 modeller nok ikke meget billigere end de er lige nu.
#296934
HVOR bekymret skal man være for Burn-In på C8?
Jeg står med nøjagtig samme spørgsmål, og også XF90 som alternativ. De næste par år vil jeg primært bruge det til Streaming af film og serier via Apple TV4K, så der tænker jeg Burn-In risiko er minimal? Men hvad så om et par år når mine to børn skal til at se Ramasjang og Disney Channel i timevis og tv´et så også bliver brugt til spil?
(Undskyld jeg lige highjacker tråden, syntes bare det var fjollet at oprette en ny med selvsamme spørgsmål og udgangspunkt :-) )
#296937
marcjj skrev:HVOR bekymret skal man være for Burn-In på C8?
Det bedste svar finder du i allerede eksisterende tråde, og alle (de få) som har rapporteret problemet, hvis du skal forsøge at vurdere det op imod de mange som sælger, og de få som med C6/C7 har kommet forbi og klaget over det du bekymrer dig om.

Synes det er mange, så holder du dig væk, synes du ikke du kan finde dem, så er det måske en del af virkeligheden, istedet for alt den symbol snak om noget som ikke nødvendigvis nogensinde bliver aktuelt, og der er altså et par som har fået ny skærm på selvsamme grund, måske kan du bruge det som ledetråd, hvis du vil skifte og 2 år :) hvis noget negativt skal bruges positivt.
#296939
Beckham skrev:LG C8 og XF90 er helt sikkert rigtig gode bud. Faktisk kan du lige nu få XF90 i 65" udgaven til 9k. OLED vil selvfølgelig overordnet levere den bedste billedkvalitet. Lige nu er et rigtig god tidspunkt i forhold til at finde et godt tilbud, da de nye 2019 modeller så småt er på vej ud i butikkerne og derfor bliver de resterende 2018 modeller nok ikke meget billigere end de er lige nu.
Synes bare det er svært for en novice som mig at vælge. Jeg hælder til Sony, da jeg har haft virkelig god erfaring med Sony TV qua det nuværende, men omvendt får jeg OLED med LG (dog med software som ikke opdateres?!)
#296941
Helt forståeligt....man har vel altid sine favoritter..:-) Men du kan jo også få Sony OLED. Mener AF8 er nede på 10k lige nu. Det er delvis korrekt at LG ikke opdaterer deres OS. Dvs. de lukker jo selvfølgelig evt. sikkerhedshuller og lignende, men når vi kommer ind i 2020 så bliver dit tv ikke opdateret til nyeste version af deres WebOS.