Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#296873
Hej.

Jeg ejer et Sony XF9005 og et 4. generations Apple TV, hvor jeg derigennem har adgang til Netflix.

Kort og godt, så har jeg problemer med at få vist indhold fra Netflix, som bliver vist i 24p. Skærmen står bare og blinker med jævne mellemrum og der kommer ingen lyd.

Jeg har konstateret, at problemet opstår, når jeg aktiverer “match billedfrekvens” på ATV’et. Når jeg slår det fra, så er der ingen problemer. Men hvis jeg kører videre med, at indstillingen er slået fra, går jeg så netop ikke glip af muligheden for at se indholdet i 24p, eller er der noget jeg har misforstået?

Er der nogen der har en løsning på dette? Overser jeg en indstilling på TV’et eller er det måske kablet den er gal med?

Med venlig hilsen
#296890
Problemet plejer, at være modsat: når man ikke aktiverer Match Content, så kan man risikere, at båndbredden er for høj og kablet ikke kan følge med. Jeg har ikke hørt om din version af problemet før. Er det både indhold og billedfrekvens du har aktiveret i Match Content? Sker det også på film fra iTunes?
#296898
Torben Rasmussen skrev:Problemet plejer, at være modsat: når man ikke aktiverer Match Content, så kan man risikere, at båndbredden er for høj og kablet ikke kan følge med. Jeg har ikke hørt om din version af problemet før. Er det både indhold og billedfrekvens du har aktiveret i Match Content? Sker det også på film fra iTunes?
Tak for svar Torben.

Jeg har kun en der hedder billedfrekvens i “match indhold”. Hvad mener du med både indhold og billedfrekvens?

iTunes har jeg ikke prøvet endnu, men det bliver næste skridt.

Nu har jeg til gengæld lige forsøgt at tvinge/ændre opløsningen fra 1080p 50 Hz på ATV til 1080p 24 Hz, hvilken den ikke ville lade mig gøre. Her kommer den med de samme udfald og flimmer på skærmen, som den gør via Netflix. Skal det være sådan, eller bærer jeg mig dumt af med noget?
#296912
PTRSN skrev:Nu har jeg til gengæld lige forsøgt at tvinge/ændre opløsningen fra 1080p 50 Hz på ATV til 1080p 24 Hz, hvilken den ikke ville lade mig gøre. Her kommer den med de samme udfald og flimmer på skærmen, som den gør via Netflix. Skal det være sådan, eller bærer jeg mig dumt af med noget?
Det var jeg ved at foreslå, så godt at høre, du har ramt plet og kan fremprovokere problemet.

Nu er spørgsmålet så, om dine kabler virkelig er så ringe, har du ikke et par andre HDMI kabler at afprøve nu med de udfald kan du jo hurtigt se om kabel ændrer på forhold?

Har du aktiveret "bred" i indstillinger for HDMI indgange, ved ikke hvordan min Sony håndterer det du nævner hvis den ikke er aktiveret, dog har 24p jo eksisteret længe før UHD.
#296915
Torben Rasmussen skrev:Nu er spørgsmålet så, om dine kabler virkelig er så ringe, har du ikke et par andre HDMI kabler at afprøve nu med de udfald kan du jo hurtigt se om kabel ændrer på forhold?
Okay, det er lidt pinligt det her... Nu har jeg lige sat et andet kabel i og nu kører det, som det skal! Jeg satte herefter det gamle kabel i igen for at se, om det virkelig var ødelagt, men nu virker det pludselig også. Jeg tror simpelthen ikke det har været sat ordentligt i fra starten ::l :D

Men kan det virkelig passe, at den fint har kunne vise et billede indtil nu, selvom det ikke har været sat ordentlig i? Troede det var enten eller med sådan et HDMI kabel?