Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#296791
Hej.

Jeg overvejer kraftigt at købe et LG E8 i Herning til 8888 kr... men kan ikke finde ud af om jeg kommer til at fortryde at mangel HDMI 2.1 :( :( :( ??? nu det er med på 2019 modellen... ja som først er nede i pris om 1 år.

Der kommer vel næppe en opdatering så der også er hdmi 2.1 ?
Og kommer man til at savne HDMI 2.1 ? når det meste streames alligevel...?
#296799
Når tv understøtter den protocol 2.1 , og de funktioner som den giver , så kunne det teoretisk også komme til tidligere modeller, da det er delvist kun er hardware som gør at hdmi porten klarer den bedre protokol, og kan de programmere den chip, så kan de også få fuld understøttelse. Det er så op til software i tv om de vil opgradere ældre skærme, og det har de jo stoppet med når det angår større opgraderinger. Du skal stadig kun regne med de små opdateringer og løbende sikkerheds rettelser på ældre modeller.

Kan jeg vente, det kan jeg, så et det jo dårligt et år du skal vente men bare til black friday :) Så er det nok allerede nede i nogle gode priser.
#296823
Ja jeg fik handlet, med en overtræt ekspedient, som havde været oppe siden kl 4 om morgen, og ikke kunne huske hvor mange energidrik han havde fået... så det blev en hurtig handel med et beslag til 500 kr, halvpris som "de plejer".

Tv'et bliver dog først pakket ud om 30-40 dage pga flytning, men synes tilbuddet var for godt til at sige nej til.
#296864
Der er ikke ret meget som er udsolgt i avisen.. Det går noget hurtigere når de gør sådan noget i Århus eller lign :D Måske folk i herning området ikke interesseret sig SÅ meget for elektronik? Eller bare er bedre til at holde på pengene ? Syntes da det er VIRKELIG lidt som står som udsolgt? De andre gange jeg har holdt øje med power og elgiganten åbningstilbud er det gået meget hurtigere?
#296923
Måske en meget god ide lige at få afprøvet TV for eventuelt worst case scenarie inden returretten ryger hvis du først påtænker at pakke det ud om 30-40 dage, ville det være ærgeligt at konstatere fejl på panelet og så ikke kunne returnere det
Af Honda
#297228
Hvad med earc? Jeg går selv med tanken om at købe et OLED, nu hvor det vrimler med gode tildbud med modeller fra sidste år. Jeg er dog i tvivl om man kommer til at savne earc, som bliver muligt med den nye HDMI standard 2.1, selvom nogle 2.0 enheder er blevet opdateret til at understøtte earc, så undersøtter 2018 OLED ikke earc med undtagelse af AF9.

Men er der nogle der har haft mulighed for at teste hvor godt earc virker i forhold til arc? Her tænker jeg speciel i forhold til Lip sync på flow tv, og stabilitet af systemet. Arc kan jo ofte drille lidt, men er ret glad for simpliciteten i det.
#297231
E8 understøtter lossy Atmos, dvs. pakket ind i en DD+ container.

Jeg testede eARC på AF9, sammen med en Sony ST-5000 og hvor AF9 tilføjer en smule lag til eks. PS4 Pro input, så formåede eARC ikke at synce lyden. Stabiliteten i samspillet med ST5000 var også mildest talt ringe, men hvor problemet skulle placeres(TV eller soundbar) var svært at afgøre, da jeg kun havde de to enheder. Der var blot problemer når lydsporet gik fra 5.1 til Atmos, hvor man ofte måtte skifte rundt mellem TV-højttaler og Soundbar for at få et nyt handshake mellem de to.