Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thomas.778
#296685
Hej derude,

Jeg har netop i dag opdaget at min OLED skærm har en skade i form af "Luftbobler" på panelet eller det ligner det ihvertfald. Er der nogle, som kan klarlægge om dette er en produktfejl fra fabrikken eller om det er noget som kan opstå over tid og derved reelt også en produktfejl? Panelet har ingen slag eller skade lidt, så dette undrer mig meget. Jeg undrer mig meget over hvad det er, da jeg rimelig notorisk gik panelet igennem ved levering i august 18'.

Se evt. billeder vedhæftet her:
IMG_1179.jpg
IMG_1179.jpg (425.73 KiB) Vist 1578 gange
IMG_1180.jpg
IMG_1180.jpg (304.25 KiB) Vist 1578 gange
På forhånd tak.

Dbh. Thomas
Af MontørThomas
#296701
Hej Thomas......på mange af modellerne sidder der når man pakker det ud et meget tyndt lag film på selve skærmen som en beskyttelse mod ridser jeg siger bestemt ikke det ikke kan være en produktions fejl, men jeg ved at på B&O Eclipse som også er et OLED er det nogle gange umuligt at se den lille kant du skal Hive/rive for at den kommer af.....jeg tager ikke pis på dig -jeg blev nemlig nødt til at kontakte B&O for at bekræfte om der var film på da vi (min chef og jeg) ikke kunne se det... det var blot en tanke fra min side af:-)

Ps. jeg har prøvet at tjekke om der står noget i brugsanvisningen på tv men kan ikke finde noget om dette.....
Brugeravatar
Af bbplayer
#296704
Tvivler på det er aftagelig film, der sad tydelige hjørner i en rødlig farve på min OLED dengang jeg fik den. Så var man ikke i tvivl om det skulle af eller ej :)

Ligner det ikke en solstråle som har ramt skærmen og så måske, fået noget film til at boble op?
Af thomas.778
#296716
Det kan ikke ses mere tydeligt med billede på, så det er ikke selve panelet. Det er ikke beskyttelsesplast/film, det var som påpeget af bbplayer tydeligt markeret. Tak for input i alle fald, jeg er nu selv "sikker" på at det er selve belægningen på panelet som er boblet, hvilket jeg har tænkt mig at reklamere over. Jeg har dog mine bange anelser, da jeg har hørt om flere reparationer, som har kostet lidt slag og kosmetiske skader på rammen.

Igen tak for jeres input, fedt at folk gider at give feedback! :)