Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#296537
Grandahl skrev:ahh det ved jeg ikke, synes måske man skal have et særpræget forbrugsmønster for at OLED ikke kan gå an. Men man skal som sagt have det i mente.
En forkert kanal 2 til 3 timer om dagen, synes jeg ikke man kan kalde særpræget.
Nyheds freak og sports freak som ser samme kanal flere timer om dagen skal være obs, selvom de fleste folk på dette site stadig springer over dette emne når det ellers kunne være relevant
#296541
PeterD skrev:
George1 skrev:
palleti skrev:Hvis du kan få et nyt 55" OLED til 8k synes jeg det er en no-brainer: Køb! Og husk at justere efter Flatpanels' anbefalinger.
Dog skal man tage sit behov i betragtning. Skal der falde meget lys på tv'et, må du overveje et LCD (QLED). Hvis dit ønske et bedst mulig billedkvalitet, er OLED stadig at foretrække.
Jeg ville anbefale at google endnu mere, og dernæst gå i gang på Tilbudsjagten.
Apropro behov <B
Hvis man selv vil bestemme hvilken kanal og hvor længe man ønsker at se denne kanal, kan OLED ikke anbefales, uagtet at OLED har det bedste billede.
Så LG,Philips,Sony og Panasonic' OLED skærme bestemmer ikke om jeg skal se TV2, Kanal 5 eller DR1 og altså også kan finde på at andre kanal efter 2,5 og 20 tyve minutter.?. ;)
Vrøvl Peder D du ved jo godt hvordan det hænger sammen, så ingen grund til at snakke om minutters kanal kiggen.
#296542
Ja særpræget kan selvfølgelig altid diskuteres.. Vil dog ikke medgive dig at emnet springes over.. Det har været diskuteret mange gange og i del tråde..
#296547
Skrev nu også de fleste springer emnet over, det skete også i denne tråd, hvor man blot gør opmærksom på lys styrken,
men ikke på evt burn in.

Kopi af tråd herunder.

Dog skal man tage sit behov i betragtning. Skal der falde meget lys på tv'et, må du overveje et LCD (QLED). Hvis dit ønske et bedst mulig billedkvalitet, er OLED stadig at foretrække.
#296561
Nu er der vel egentlig ikke nogle, der med garanti kan sige, der vil forekomme burn in, hvis man ser den samme kanal med logo i 2 - 3 timer om dagen, men det anbefales at prøve at undgå specielle brugsmønstre, da risikoen er der.
Det samme var gældende for plasmaer, hvor nogle var uheldige, og andre ikke oplevede det mindste.

Jeg synes, du prøver at lave nogle skræmmekampagner, du egentlig ikke ved, om der er hold i, dog er jeg enig i, at det med garanti kan fremprovokeres, hvis man går målrettet efter det....

Jeg har set flere eksempler, på folk, der bruger deres OLED som computermonitor, uden at opleve problemer, så klap hesten...

Jeg har selvfølgelig respekt for, nogle ikke ønsker at købe et produkt, hvor de nok skal tænke lidt over, hvordan de benytter det, men så er der andre punkter hvor LCD-TV kan skabe problemer, da det perfekte TV endnu ikke eksisterer!
#296564
Supergris skrev:Nu er der vel egentlig ikke nogle, der med garanti kan sige, der vil forekomme burn in, hvis man ser den samme kanal med logo i 2 - 3 timer om dagen, men det anbefales at prøve at undgå specielle brugsmønstre, da risikoen er der.
Det samme var gældende for plasmaer, hvor nogle var uheldige, og andre ikke oplevede det mindste.

Jeg synes, du prøver at lave nogle skræmmekampagner, du egentlig ikke ved, om der er hold i, dog er jeg enig i, at det med garanti kan fremprovokeres, hvis man går målrettet efter det....

Jeg har set flere eksempler, på folk, der bruger deres OLED som computermonitor, uden at opleve problemer, så klap hesten...

Jeg har selvfølgelig respekt for, nogle ikke ønsker at købe et produkt, hvor de nok skal tænke lidt over, hvordan de benytter det, men så er der andre punkter hvor LCD-TV kan skabe problemer, da det perfekte TV endnu ikke eksisterer!
Skrammekampagne?? der er det hold i det at jeg
tager udgangspunkt i mit eget daglige forbrug som er 2 til 3 timers News dagligt, og er på det kraftigste blever frarådet køb af OLED
pga. mit forbrug af News.
#296573
Jaja fair nok.. Den er jo ikke længere end at man hver især må gøre sine valg ift. plusser og minusser.. Føler man en risiko eller gør man ikke.. Det vil i alle tilfælde blive en individuel vurdering..
#296579
Er der slet ikke nogen der går op i bruger venlighed af TV?
Selvfølgelig er billedkvalitet vigtig.
Men helt ærligt så tror jeg de færreste kan se forskel på billedkvalitet for 2 år siden og nu.
Man skal virkelig gå op i det så.

Personligt overraskes jeg hver gang jeg besøger min bror, som har et 5 år gammelt samsung 55"
Billedet på hans TV er lige så godt som mit kun 2 år gamle TV.
.

Men til gengæld er bruger venligheden og den nemme fj.betj. der følger med mit meget bedre.
Smart TV delen o.s.v. er også bedre.

Jeg er hverken for eller imod det ene eller andet mærke.
Men nogen gange er det nemmere at holde sig til det man kender i forvjen, så man ikek skal sætte sig ind i nye menuer o.s.v.
#296580
Det handler også om udvikling og prøve noget nyt..lidt bedre farver osv osv.

Nøjagtig som en bil. De er grundlæggende bygget op ens, men der er forskel i styretøjet og om du føler dig tilpas bag rettet, indstrumentering, design, garanti, ry for holdbarhed osv..

Der er 14 dages returret på skærmene så du kan sidde derhjemme og se på tvet.
#296582
koden skrev:Men nogen gange er det nemmere at holde sig til det man kender i forvjen, så man ikek skal sætte sig ind i nye menuer o.s.v.
For 5 år siden , havde Samsung ikke Tizen, mit Samsung er 5 år gammelt. Så at vænne sig til en type menu og 5 år senere få ny skærm, gør en verden til forskel nogle gange.
#303827
PeterD skrev:
koden skrev:Når vi nu er ved tizen... hvad er forskellen på 6 og 7?
Ikke værd at købe..

Når vi nu er ved det:

Hvad betyder Samsung "PUHD" LCD..? :o
Premium UHD: https://www.samsung.com/global/tv/blog/ ... m-uhd-tvs/

https://www.samsung.com/global/tv/blog/ ... um-uhd-tv/

Tilsyneladende kun RU8000, som falder ind under den paraply her i 2019:
https://www.samsung.com/us/televisions- ... um+UHD+TVs

Måske fordi det er det eneste LCD TV med 120 Hz panel (bortset fra 49") udenfor QLED-serierne. Tidligere faldt 7000-serien også ind under "Premium".
#303828
Globulus skrev:
PeterD skrev:
koden skrev:Når vi nu er ved tizen... hvad er forskellen på 6 og 7?
Ikke værd at købe..

Når vi nu er ved det:

Hvad betyder Samsung "PUHD" LCD..? :o
Premium UHD: https://www.samsung.com/global/tv/blog/ ... m-uhd-tvs/

https://www.samsung.com/global/tv/blog/ ... um-uhd-tv/

Tilsyneladende kun RU8000, som falder ind under den paraply her i 2019:
https://www.samsung.com/us/televisions- ... um+UHD+TVs

Måske fordi det er det eneste LCD TV med 120 Hz panel (bortset fra 49") udenfor QLED-serierne. Tidligere faldt 7000-serien også ind under "Premium".
Premium..?

Hvis det skal være premium billed skal man vel op i noget OLED..? O_O