Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rasmusbp
#296255
Hej.

Kan I hjælpe en cablecutter og fortælle hvilke mærker af tv som har DR TV som kan streame live via internet.
Så vidt jeg har forstået så er Samsungs DR tv app kun hbbtv ? :(

Eller er det kun via en apple tv det kan lykkes ?
Brugeravatar
Af bbplayer
#296259
På mit OLED tv, kunne man engang gå ind på DR's website og se live streams, det er dog ikke særligt brugervenligt.

Ellers er du ude i en Chromecast + DRtv, så er det vel den eneste rigtige løsning via nettet. Det er da live stream via internet. (På Android mobil, altså)
Af rasmusbp
#296260
TV med Nyeste Android brugerflade kan ikke hente en DR TV som virker uden antennestik, altså kun med internet ? Eller ?
Virker lidt underligt hvis en Android mobil godt kan.
Brugeravatar
Af bbplayer
#296263
Ikke så underligt, det er jo forskellige platforme, Android mobil, og Android TV er ikke så ens som du synes der, opløsning og brugerflade er meget forskellige.

Men jeg taler også om Chromecast som du skal bruge, så er det stadig din mobil som styrer det, og Chromecast findes også i en begrænset (60hz) version på AndroidTV skærme, hvor du på Chromecast dongle kan skifte til 50hz som DR bruger, så hakker det ikke så meget.
Det er vist en bug på AndroidTV platformen som stadig hjemsøger platformen.
Brugeravatar
Af TBC
#296270
Hvis du kan leve med en mindre prangende (men faktisk hurtigere og nemmere at søge) brugerflade så kan du på alle Android TV benytte et 3-part add-on til Kodi til visning af DRTV på Android-TV, der giver adgang til live-streamingen - Endog med den sidegevinst at du i Kodi kan opsætte TV'et til at vise det i 50 fps frem for smart-tv platformens default 60 fps så du får mindre judder.

Sony's Android TV indeholder desuden en app til HbbTV platformen, hvis du vil have det klassiske DRTV interface til alt andet en livestreamingen.

At den mere officielle "DRTV app" ikke har livestreams, handler simpelthen om at den "app" der er tilgængelig som en integreret del af smart-tv platformen på f.eks. Sonys Andorid-TV uden antennekabel (bemærk forskellen på "Android-TV" og Android) blot er en genvej til HbbTV appen man ellers normalt får fra DVB signalet, hvor DR af oplagte grunde ikke linker til livestrams (da man jp normalt får adgang til HbbTV via en DVB livestream). Den app du benytter på din telefon er ikke til "Android-TV", men til "Android" (telefon/tablets) og derfra kan du så i realiteten godt starte live-stream på Android-TV's indbyggede ChromeCast funktion fra din telefon/tablet, da "Android" appen, modsat HbbTV appen der af de nævnte oplagte grunde ikkeindeholder genvejene til livestreams.
Brugeravatar
Af bbplayer
#296272
TBC skrev:Endog med den sidegevinst at du i Kodi kan opsætte TV'et til at vise det i 50 fps frem for smart-tv platformens default 60 fps så du får mindre judder.
I PLEX forklares det på nettet at Sony har blokeret for skifte hz i afspilning, så den kører 50hz altid på dets platform, når du ikke bruger HDMI enheder. Derfor virker det for Chromecast som ekstern HDMI enhed velnok.
TBC skrev:At den mere officielle "DRTV app" ikke har livestreams,
Den officielle DRtv app har live streams, desværre kender jeg ikke den "mere" officielle, kun den normale android app der.
Senest rettet af bbplayer 20. apr 2019, 10:29, rettet i alt 1 gang.
Af rasmusbp
#296296
Tak Steadi !
Så fandtes det jo! :)

Endelig en som kan dokumentere det - god stil frem for “sysninger”

Så kan I andre nørder også blive opdateret :D
Brugeravatar
Af bbplayer
#296297
Hvad er anderledes i steadi's kommentar, udover hvad du selv skrev i 1. indlæg? At det bruger HbbTV? Og så det vi andre nævnte som er Chromecast og DRtv app?

Intet at opdatere sig på, udover det bekræftes 3 gange at Chromecast er den bedste løsning :)
Af steadi
#296298
rasmusbp skrev:Tak Steadi !
Så fandtes det jo! :)

Endelig en som kan dokumentere det - god stil frem for “sysninger”

Så kan I andre nørder også blive opdateret :D
Jeg takker - men er nu ikke helt sikker på, at jeg sagde noget revolutionerende udover linket til DR's hjemmeside :)

Og hvis det ikke fremgik tilstrækkeligt klart af mit indlæg, så skal jeg understrege, at der ikke er livestream i DRTV-app'en til Samsung.
Brugeravatar
Af TBC
#296365
bbplayer skrev:
TBC skrev:Endog med den sidegevinst at du i Kodi kan opsætte TV'et til at vise det i 50 fps frem for smart-tv platformens default 60 fps så du får mindre judder.
I PLEX forklares det på nettet at Sony har blokeret for skifte hz i afspilning, så den kører 50hz altid på dets platform, når du ikke bruger HDMI enheder. Derfor virker det for Chromecast som ekstern HDMI enhed velnok.
Ok, det var jeg ikke bekendt med - irriterende! Nu er det godt nok adskillelige måneder siden jeg legede med KODI (i dag bruger jeg en ekstern ChromeCast i 50 Hz på TV'et og inde i stuen er der et ATV 4K tilsluttet projektoren. ...Jeg bemærkede mig i hvert fald den gang at DR via KODI add on på Android-TV'et havde markant mindre judder end TV'ets HbbTV "app/genvej" (startet fra smart-tv platformen)
bbplayer skrev:
TBC skrev:At den mere officielle "DRTV app" ikke har livestreams,
Den officielle DRtv app har live streams, desværre kender jeg ikke den "mere" officielle, kun den normale android app der.
Jeg skal indrømme at det godt nok også er let af fare vild i de der differentieringer, der godt nok også er indforståede og dårligt formulerede af mig. Bemærk bruger af " " og at jeg i konteksten skrev: "at den mere officielle "DRTV app" ikke har livestreams, handler simpelthen om at den "app" der er tilgængelig som en integreret del af smart-tv platformen på f.eks. Sonys Andorid-TV uden antennekabel (bemærk forskellen på "Android-TV" og Android) blot er en genvej til HbbTV appen man ellers normalt får fra DVB signalet, hvor DR af oplagte grunde ikke linker til livestrams (da man jp normalt får adgang til HbbTV via en DVB livestream). Den mere officielle "DRTV app" var altså en reference til den DRTV HbbTV genvej Sony (og Sammsung) lægger ind som en del af deres Android TV platform, mens den helt officielle DRTV app er den der findes til >Android< og ikke Android TV. ..Så ja, der er nogle differentieringer der hurtigt kan gå tabt: "Andorid TV" vs "Android", officiel DRTV app (til Android) vs genvejen til HbbTV appen på nogle Android-TV.
Brugeravatar
Af bbplayer
#296375
TBC skrev:Så ja, der er nogle differentieringer der hurtigt kan gå tabt: "Andorid TV" vs "Android", officiel DRTV app (til Android) vs genvejen til HbbTV appen på nogle Android-TV.
Enig, holder man sig til trådstarters oprindelig spørgsmål, er Android app på telefon ikke aktuel at tale om.
Så kom Chromecast på banen, og så blev der mixet en drink med forskelligt indhold :)