Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#296205
Hej.

Vil lige høre om folk kan anbefale at købe et Samsung UE50NU7475 til 4222 kr ? (Til soveværelset - har LG B7 i stuen)

Om det er pengene værd ?

Og et tillægs spørgsmål er det 50 eller 100 hz panel ? Jeg synes at have søgt og fundet begge dele?

Tvet skal først bruges om 1-2 mdr så kan godt vente lidt, men tænkte det så rimeligt ud med pris/kvali ?

Mvh Rasmus
#296206
Nu kan jeg se at du vist har et oled i stuen, så derfor tror jeg ikke at du vil blive tilfreds med Samsung en , hvis den skal kunne vise hdr indhold. Jeg tror alle Samsung skærme under 55 tommer er 50 hz det er ihvertfald gældende for mange af deres serier, om så 55 tomme ren er 100hz ved jeg ikke. Jeg syntes , at hvis du kan finde pengene vil det være værd at overveje Sony xf9005. Det er en glimrende skærm, men den har også sine svagheder, selvom folk på dette side forguder den.
Mvh xander
#296214
Jeg har også overvejet XF9005.
Men det koster også en del mere, hvilket jeg nok også er villig til at give.
Men det er bare om Samsung UE50NU7475 er et godt køb, når den har fået så mange priser eller om det bare er gas.

Jeg synes det er meget svært at vurdere i Elgiganten kun med Netflix, meget lys og kort afstand til tv’et.
Af PeterD
#296215
Elgiganten er glade for at promovere et mærke.

Det har de gjort de sidste 15-20 år.

Lidt ærgeligt for forbrugerne og dybt konkurrenceforvridende, men sådan er det nu engang.
#296227
Jeg var måske lidt naiv at tro at Hi-fi klubbens tv var af en rimelig kvalitet ?

Kommentarer med at udelukke bestemte mærker kan jeg ikke bruge til en dyt :)

Dog er SkyMaster helt udelukket ?
Et spøjst måske polsk mærke som er i den lejet skurvogn vi bor i en måned. Mit gamle Samsung som er 8-9 år gammelt har bedre billede ?
#296230
Nu7005 er samme model, det kan dog godt være den du har kik på har en anden bedre fjernbetjening, men ofte er 7005 set endnu billigere både i 49 og 55”.. i 55” er den set til 3500-4000, modellen er helt sikkert en value for Money model..
XF 90 koster godt et par tusinde mere og er også et bedre tv, OLED koster igen et par tusinde mere og er et endnu bedre tv.. Det er vel et spørgsmål hvad du vil give og hvad du synes du har behov for i dit soveværelse..

De er alle gode i deres prisklasse synes jeg
Af PeterD
#296243
rasmusbp skrev:Så skulle jeg nok have købt PUS8380 til 4400 kr i sidste uge istedet, men den rakkede folk også ned herinde... det er sgu ikke nemt ?
Sandt nok

Folk holder fast i de mærker de kender og så har udfordrer som TCL og Philips det svært.