Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#296166
Hej,

Jeg har tidligere skrevet et indlæg omkring sorte skygger på mine forældres 75" Samsung MU7005 - indlægget kan ses her: viewtopic.php?f=2&t=41689&view=unread .

Opretter nu en ny tråd, da problemet er langt mere markant - der er kommet meget tydligere skygger/sorte streger på, hvorfor det er tydeligt næsten ligegyldigt hvad man ser, medmindre det er helt mørke nattescener.

Her er billeder af problemet, ved forskellige "test-billeder", har ikke lige video af problemet:
Billede
Billede
Billede
Billede

Fjernsynet hænger altså lige - det er billedet der er skævt :D

Kan I sige hvad problemet skyldes? Det må simpelthen være noget der er dækket af garantien/reklamationsretten, da det vel ikke kan passe at et tv skal levere et så ringe billede - uanset at det er en stor skærm, hvor man må forvente nogle uregelmæssigheder i billedet?

På forhånd tak :)
#296172
Jeg ville ikke acceptere en skærm, som ser sådan ud. Har du/I snakket med Samsung om den?

Vores egen skærm, også Samsung, har tendenser i retning, som dine billeder viser, og jeg har læst mig til, at det skulle være baglyset, som er begyndt at stå af. En slags omvendt “backlight bleed” måske?

Vores er netop ikke længere dækket af reklamationsretten, så jeg håber blot, at det ikke bliver værre end nu... omend jeg tvivler.
#296174
STOP nu din brægen, PeterD!
Der er INGEN mærker, der kan se sig fri for defekter, så med mindre, du har dokumentation for, at Samsung er værre end andre mærker, så er der ingen grund til at skrive, som du gør!

Dyre TV kan også gå i stykker!

Mange vil ikke betale for kvalitet, så fabrikanterne bliver nødt til at konkurrere på prisen, hvor brugerne bliver taberne i den sidste ende...

Der er tale om en åbenlys defekt på skærmen, så garantien burde dække det.
Min kammerat havde en lignende fejl på et LCD fra LG, hvor de byttede uden vrøvl. Det var købt hos Dustin...

Er TVét slukket på de sidste to billeder?
Sådan er der i hvert fald intet TV, der skal se ud, "dirty screen" eller ej!
Senest rettet af Supergris 17. apr 2019, 18:34, rettet i alt 5 gange.
#296178
Er det godt nok 6 år du gemmer på den artikel PeterD ? En artikel som der heller ikke indeholder noget beviseligt at støtte sig op af. Er komponenter du det samme som Paneler?

Supergris tror godt du kan regne med at Peter kører sine smædekampagner mod Samsung som han plejer ganske ukritisk, for de vil jo tage markedsandele fra Sony/Panasonic fra Japan, og det bryder han sig ikke om.
#296181
Supergris skrev:Er TVét slukket på de sidste to billeder?
Sådan er der i hvert fald intet TV, der skal se ud, "dirty screen" eller ej!
Jeg ville mene, at tv'et er tændt på de to sidste billeder, men viser et gråt/hvidt billede? Ellers er det en meget lys skærm, når den er slukket!
Torben Rasmussen skrev:Det ser ikke super godt ud, det vil jeg medgive. Hvis ikke Samsung vil hjælpe af godhed, så er der nok desværre ikke meget at gøre ud over at ærgre sig. Er der en indbo-forsikring der kunne hjælpe.
Er din erfaring, at Samsung (og andre producenter) forsøger at smide sådanne skærme ind under "alm. slid og ælde"? Hvordan kan en indbo-forsikring hjælpe? (reelt spørgsmål)
#296249
steadi skrev:Jeg ville ikke acceptere en skærm, som ser sådan ud. Har du/I snakket med Samsung om den?
Nej ikke endnu, ville lige høre folket herind, ift. hvor meget man skulle tåle ift. almindelige "fejl" på lcd-skærme.
Supergris skrev:
Der er tale om en åbenlys defekt på skærmen, så garantien burde dække det.
Min kammerat havde en lignende fejl på et LCD fra LG, hvor de byttede uden vrøvl. Det var købt hos Dustin...

Er TVét slukket på de sidste to billeder?
Sådan er der i hvert fald intet TV, der skal se ud, "dirty screen" eller ej!
Nej tv'et er ikke slukket på de sidste to billeder - der er det et gråt testbillede, hvor problemet så optræder meget tydeligt.
Torben Rasmussen skrev:Det ser ikke super godt ud, det vil jeg medgive. Hvis ikke Samsung vil hjælpe af godhed, så er der nok desværre ikke meget at gøre ud over at ærgre sig. Er der en indbo-forsikring der kunne hjælpe.
Nu siger du "hjælpe af godhed", men tv'et er mindre end et år gammelt, så hvis det er en klar fejl burde det vel være dækket af garantien?

Og hvem ville I i øvrigt henvende jer til i første omgang - sælger (Komplett) eller producent (Samsung)?

Tak for svarene! :)