Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HuleFanden
#296108
Kære alle

Jeg håber I kan hjælpe med forslag til et godt TV.

Jeg er sjældent hjemme og ser sjældent noget. Og hvis jeg gør er det primært netflix, HBO el. lign. Fruen ser lidt mere.

Vores ønsker krav er som følger:

- Skal hænge flot og flat på vægen,
- Skal have kort-læser (vi gider ikke have en grim og fed YouSee box på væggen
- Skal være et "smart TV", dvs. vi skal kunne streame Netflix, HBO og lignende (måske Twitch?) uden særskilt box m.v.
- Skal være "OK flot".
- Jeg gider ikke skifte TV'et de næste par år.

Prisen er ikke i sig selv afgørende, men TV'et har ingen særlig interesse for os.

Min kæreste har i en butik set LG 55" 4K UHD OLED TV OLED55B8PLA. Men det behøves ikke være så dyrt. Jeg havde forestillet mig en helt almindelig fladskærm til 4-5k. Vi har dog pengene, så hvis der virkelig er value for money at hente - så er vi fleksible. Men som sagt betyder det næsten ingenting for os - så det skal ikke pr. automatik være dyrt.

Ser frem til at gøre hvad I tænker. Tusind tak.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#296111
Hvis I er villige til at give 8.000 kroner, så vil et LG B8 være en meget betydelig opgradering ift. skærmene i 4-5 kroners klassen. Altså på billedsiden. Så får I også en skærm, som kan klare og fremvise de aktuelle HDR-videoformater på flot vis mange år frem.

Mindre kan naturligvis også gøre det, så det skal nok vejes ift. jeres behov. På f.eks. smart-tv-delen er platformen den samme i LGs billige og dyre modeller. Twitch er mig bekendt ikke på nogen af tv-platformene. Netflix og HBO er, men DRTV er pt. kun tilgængelig i fuld udgave på Apple TV.
Af Grandahl
#296134
Når i nu prioterer et tyndt tv der hænger flat til væggen er OLED også oplagt, i skal nok ikke kikke mod de bagbelyste LCD modeller.. Samsung eller LG`s Wall tv kunne også være en løsning..
Brugeravatar
Af bbplayer
#296146
Grandahl skrev:Når i nu prioterer et tyndt tv der hænger flat til væggen er OLED også oplagt, i skal nok ikke kikke mod de bagbelyste LCD modeller.. Samsung eller LG`s Wall tv kunne også være en løsning..
Kan du ikke smide en link til LG's Wall tv? Hvis du har set et til 5000kr, så er jeg nok ikke den sidste som klikker på link og køber et, ellers, så skal du måske lige relatere til det pris niveau som trådstarter har nævnt?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#296150
Samsung har ikke skærme til 5000 kr som bruger no-gap. Du skal op i Q9 før bagsiden bliver helt plan og kommer helt tæt på væggen med no-gap, og så ryger prisen i vejret. Alternativt så er The Frame af samme type, men jeg synes man betaler en smule for meget selvom det er en flot model.
Af George1
#296152
Torben Rasmussen skrev:Samsung har ikke skærme til 5000 kr som bruger no-gap. Du skal op i Q9 før bagsiden bliver helt plan og kommer helt tæt på væggen med no-gap, og så ryger prisen i vejret. Alternativt så er The Frame af samme type, men jeg synes man betaler en smule for meget selvom det er en flot model.
Nu har trådstarter jo ikke låst sig fast på kr 5000 men Q6 koster 5999 og er da et fladt tv, som kommer helt tæt på væg med No Gab.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#296155
Q6 understøtter ikke no-gap (kun VESA), men derudover så forstår vi to måske "helt fladt til væggen" forskelligt? Det er først i Q9, at skærmen får en helt flad bagside. Q7 er flad på en del af bagsiden, men ikke over det hele.
Af George1
#296158
Torben Rasmussen skrev:Q6 understøtter ikke no-gap (kun VESA), men derudover så forstår vi to måske "helt fladt til væggen" forskelligt? Det er først i Q9, at skærmen får en helt flad bagside. Q7 er flad på en del af bagsiden, men ikke over det hele.
Ja vi forstår fladt forskelligt, men du har ret med Q6 den understøtter ikke No Gab kan jeg nu se, den havde jeg overset.
Af Grandahl
#296179
bbplayer skrev:
Grandahl skrev:Når i nu prioterer et tyndt tv der hænger flat til væggen er OLED også oplagt, i skal nok ikke kikke mod de bagbelyste LCD modeller.. Samsung eller LG`s Wall tv kunne også være en løsning..
Kan du ikke smide en link til LG's Wall tv? Hvis du har set et til 5000kr, så er jeg nok ikke den sidste som klikker på link og køber et, ellers, så skal du måske lige relatere til det pris niveau som trådstarter har nævnt?
Jo det er svært til en 4-5000kr som de skriver, men de skriver også de er fleksible hvis noget dukker op, så det var egentlig bare for at åbne op for muligheder.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#296194
George1 skrev:
Torben Rasmussen skrev:Q6 understøtter ikke no-gap (kun VESA), men derudover så forstår vi to måske "helt fladt til væggen" forskelligt? Det er først i Q9, at skærmen får en helt flad bagside. Q7 er flad på en del af bagsiden, men ikke over det hele.
Ja vi forstår fladt forskelligt, men du har ret med Q6 den understøtter ikke No Gab kan jeg nu se, den havde jeg overset.
Jeg kan supplere med, at i år er det kun Q85 og Q90, der har no-gap. Og Frame.