Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#296094
Nu er det da vist en sandhed som er individuel supergris, også hvad der er lækker.. Det skal være for at du er glad Phillips, deres Ambilight, Android, langsomme menu, kanalskifte. For langsom, det er den..

Q6 har et bedre billede i min bog, hvor VA paneler giver bedre sortniveau/kontrast og dermed bedre billedoplevelse.. Den kantbelyste IPS panel der sidder i 8303 har en bedre betragtningsvinkel, men halter altså bagud på billedet..
#296103
Det er jeg så absolut ikke enig i.
Philipsen er ret vellykket med deres IPS-panel i forhold til f.eks. LG, og blot fordi et TV har VA-panel, er det ikke ensbetydende med, det har bedre billede end et med IPS-panel.
Hvis man ikke sidder i halv- eller hel-mørke, er det begrænset hvor meget den ekstra native kontrast og bedre sortniveau kommer til udtryk, og et godt billede består også af andet end kontrast og sortniveau, selvom det er en god begyndelse...
Jeg synes heller ikke netop denne model opleves som langsom, da det jo netop er en topmodel, hvor der er gjort mere ud af processorkraft, billedmotor mm., som jeg også synes kommer til udtryk i forhold til billedkvaliteten.
Der er en grund til, TVét er en topmodel, og netop derfor mener jeg, det føles mere "lækkert" end en entry model fra et andet mærke...

Du har dog ret i, det er en subjektiv vurdering, og pladsen hvor det skal stå, kan også have indflydelse på valget...

I min bog er der absolut ingen tvivl om, hvilket TV, der er det bedste køb, hvis du kan finde Philipsen til 4.444 kr., men det er selvfølgelig tilladt at være uenig i mit valg.
Jeg synes både man får et bedre TV, men at det samtidig er godt 1.500 kr. billigere gør det jo blot meget nemt at vælge!
#296109
Det lyder som en dårlig deal, når en 55" kan/kunne fås til 4.444 kr.
Kalibreringen er intet værd og forsikring kan købes billigt, som ekstra elektronikforsikring, hvis det ønskes.
Efter min mening hører TV under 55" ikke til i stuen.
Jeg synes, det ekstra 26 % større skærmareal virkelig kan mærkes i forhold til en 49", når der skal ses film eller hvis man har en evt. konsol tilsluttet...

50 % af et TVs pris for 3 års ekstra forsikring, for et TV der alligevel ikke er ret meget værd efter de første to år, synes jeg ikke er en særlig god deal, men det er jo dit eget valg...

De store varehuse skal jo tjene deres penge ét eller andet sted...
#296578
Man skal tegne en elektronik forsikring via sin indbo forsikring, hvis man er flere end 1 i husstanden.
Der er typisk 1000 kr. selvrisiko, men til gengæld dækker den alle ens produkter i typisk 4 år.
Efter 4 år er de alligevel ikke noget værd.
Da man har 2 år med købet, så er det reelt 2 år den dækker.