Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ChrThornfeldt
#295881
Jeg får et glimrende billede fra Apple TV’et på OLED skærmen, og tænd/sluk via ATV-fjernbetjeningen er super fedt - når det virker. Engang imellem lykkes det ikke at få TV’et til at enten tænde eller slukke sammen med ATV.. ligeledes når ATV går på standby af sig selv, forbliver TV’et sommetider tændt.. :((

Nogen der har erfaringer med dette eller bud på hvad jeg gør galt?
#295897
Du gør næppe noget galt. Der er flere med LG-skærme, som oplever samme problem. Jeg oplevede det i massiv grad på det Sony XG95 vi testede sidst, men oplever det ikke på mit eget AF9, så det er lidt forskelligt hvor det optræder. Jeg oplever det oftest som et problem med sluk-funktionen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#295907
Vi oplever samme problem på LG E6 herhjemme. Dog tænder tv'et altid. Problemet herhjemme er, at det ikke altid slukkes.

I starten troede jeg, at fejlen lå i Apple TV, men det tror jeg ikke længere er tilfældet. Jeg har skrevet sammen over flere omgange med Apples udviklere på tvOS.

Det virkede i sin tid perfekt, så problemet er opstået med en senere firmware til tv'et. Jeg har gjort LG opmærksom på problemet, men jeg ved ikke om de er gået videre med det.
Af Klop
#295951
Jeg har samme fjernsyn og apple tv. Jeg køre med nyeste firware på begge og har ingen problemer (7-9-13). Det eneste jeg kan komme i tanke om at jeg har gjort anderledes, er at jeg også har sat min magic remote op til at styre Apple tvet, jeg ved ikke om det gør nogen forskel og jeg bruger nu aldrig andet en fjernbetjeningen til apple tv'et.
Af ChrThornfeldt
#296316
Jeg må se om jeg kan få koblet LG remote til ATV’et med et spinkelt håb om at det virker. Ellers lyder det som om der ikke er andet at gøre end at krydse fingrene for at LG løser problemet for os.

Tak for input.