Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#295870
Hej

Vores Samsung KS7005, som netop har rundet sin 2 års dag, er begyndt at lide af, ifølge internettet, at baggrundsbelysningen er begyndt at svigte.

Det ses som sorte streger af forskellig størrelse og længde på skærmen, som er særligt tydelige på hvid baggrund.

Jeg har ikke lagt mærke til det tidligere, men vi har netop set Fargo, og der var det ekstremt tydeligt, i min optik. Min hustru virkede ikke overbevist, da jeg fremhævede stregerne.

Stregerne ligner meget billederne på det her link: https://eu.community.samsung.com/t5/TV- ... d-p/424685.

Min forståelse er, at det er et hardware-problem, og jeg tænker derfor ikke, at jeg kan gøre noget via tv'ets selv-diagnose-software eller andet software? Spørgsmål er så, kan jeg gøre noget selv ved at pille ved tv'ets hardware? (ikke at jeg tror, at jeg har nerver nok til at forsøge).

Hvis ikke jeg selv kan gøre noget, kan Samsung så eventuelt hjælpe mig? TV'et har jo rundet reklamations-deadlinen, så derigennem tænker jeg ikke, at der er hjælp at hente... Men kan man så betale sig til hjælp fra Samsung, hjælp der ikke indebærer et helt nyt tv?

Kan jeg forvente, at problemet bliver værre? Mit bud vil være "ja", hvis det faktisk er baggrundsbelysningen, som er på vej i den gale retning.

pft.

(jeg håber, at emnet er placeret korrekt og ikke skulle have været under kalibrering.)
#295872
Jeg har et Samsung 49KS7005 som er købt i d. 24 marts 2017 og i efterået 2017 begyndte jeg at opleve et lignende problem. Cirka ~10 cm fra højre side af skærmen mod midten, er der en lignende streg.

Jeg skrev til Samsung Customer Service og dokumenterede det med billeder, og de sagde at det blot var en normal last ved LED TV'er, hvilket jeg nægtede at tro på. De tilbød at sende en tekniker ud, og hvis han ikke fandt nogen fejl ville jeg blive opkrævet et ukendt beløb. Jeg valgte dog at takke nej til det, da jeg ikke ville risikere at betale.

Sidenhen er stregen hverken blevet forbedret eller forværret, og det er ikke noget jeg lægger mærke til (der er som sagt kun én streg).

Mit er dog ikke ligeså slemt som på det billede du linker til. Stregen svarer meget til stregen helt til højre på det første billedet i forumposten.


TL:DR
Jeg har oplevet det samme med KS7005, det er ikke blevet værre over 1½ år.
#295873
Min umiddelbare bekymring er, at det er hele skærmen, som er påvirket - for “mine” streger er ikke begrænset til en af siderne, men fordelt over hele fronten.

De starter forresten fra bunden, og går op. Ikke fra top og ned.

Jeg mener nu heller ikke, at det burde være normalt ved fladskærme, men jeg kan selvfølgelig have et rosenrødt syn på det :)