9. apr 2019, 18:43
#295870
Hej
Vores Samsung KS7005, som netop har rundet sin 2 års dag, er begyndt at lide af, ifølge internettet, at baggrundsbelysningen er begyndt at svigte.
Det ses som sorte streger af forskellig størrelse og længde på skærmen, som er særligt tydelige på hvid baggrund.
Jeg har ikke lagt mærke til det tidligere, men vi har netop set Fargo, og der var det ekstremt tydeligt, i min optik. Min hustru virkede ikke overbevist, da jeg fremhævede stregerne.
Stregerne ligner meget billederne på det her link: https://eu.community.samsung.com/t5/TV- ... d-p/424685.
Min forståelse er, at det er et hardware-problem, og jeg tænker derfor ikke, at jeg kan gøre noget via tv'ets selv-diagnose-software eller andet software? Spørgsmål er så, kan jeg gøre noget selv ved at pille ved tv'ets hardware? (ikke at jeg tror, at jeg har nerver nok til at forsøge).
Hvis ikke jeg selv kan gøre noget, kan Samsung så eventuelt hjælpe mig? TV'et har jo rundet reklamations-deadlinen, så derigennem tænker jeg ikke, at der er hjælp at hente... Men kan man så betale sig til hjælp fra Samsung, hjælp der ikke indebærer et helt nyt tv?
Kan jeg forvente, at problemet bliver værre? Mit bud vil være "ja", hvis det faktisk er baggrundsbelysningen, som er på vej i den gale retning.
pft.
(jeg håber, at emnet er placeret korrekt og ikke skulle have været under kalibrering.)
Vores Samsung KS7005, som netop har rundet sin 2 års dag, er begyndt at lide af, ifølge internettet, at baggrundsbelysningen er begyndt at svigte.
Det ses som sorte streger af forskellig størrelse og længde på skærmen, som er særligt tydelige på hvid baggrund.
Jeg har ikke lagt mærke til det tidligere, men vi har netop set Fargo, og der var det ekstremt tydeligt, i min optik. Min hustru virkede ikke overbevist, da jeg fremhævede stregerne.
Stregerne ligner meget billederne på det her link: https://eu.community.samsung.com/t5/TV- ... d-p/424685.
Min forståelse er, at det er et hardware-problem, og jeg tænker derfor ikke, at jeg kan gøre noget via tv'ets selv-diagnose-software eller andet software? Spørgsmål er så, kan jeg gøre noget selv ved at pille ved tv'ets hardware? (ikke at jeg tror, at jeg har nerver nok til at forsøge).
Hvis ikke jeg selv kan gøre noget, kan Samsung så eventuelt hjælpe mig? TV'et har jo rundet reklamations-deadlinen, så derigennem tænker jeg ikke, at der er hjælp at hente... Men kan man så betale sig til hjælp fra Samsung, hjælp der ikke indebærer et helt nyt tv?
Kan jeg forvente, at problemet bliver værre? Mit bud vil være "ja", hvis det faktisk er baggrundsbelysningen, som er på vej i den gale retning.
pft.
(jeg håber, at emnet er placeret korrekt og ikke skulle have været under kalibrering.)