Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nicolajsen
#295235
Hej

I var så søde og hjælpe med at finde frem til mit elskede Samsung ue46h7005xxe for et par år siden <B

Skærmen har været en tur på gulvet, og vi er flyttet i større hus med større stue.
Overvejer at skifte ud med Q9FN 55 tommer.

Vil gerne ha Samsung
Har ca. 5 Meter til væggen hvor fjernsynet hænger.
Har surround så lyd i skærmen er lige meget.
Er glad for den korte opstartstid på mit nuværende fjernsyn og Bluetooth fjernbetjeningen som jeg ka bruge til det hele.
Vi får Altibox fiber lige om lidt og vi ser en del Blu-ray film.

Hvad tænker panelet?? ;;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#295244
At 55” er for småt ;)

65”Q7 er på tilbud lige nu
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... flatpanels

Og 65” Q9 også (måske kke lignende for budgettettænker jeg)
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... flatpanels

Personligt havde jeg nok ventet på sat Q8DN skulle falde list i pris.
Af Grandahl
#295328
Med den afstand er 55” for lille.. Er i øvrigt enig med Torben omkring hvad jeg ville have sigtet efter hos Samsung ???
Af Nicolajsen
#295330
Næsten er det kun 4 meter - men kan se at Q9 er anmeldt bedre, men hvordan er den bedre i forhold til Q7 og Q8? Nu bliver jeg forvirret
Af Grandahl
#295361
Q6 og Q7 er kantbelyst, hvilket gør at de ikke preformer så godt ved HDR, det gør Q8DN ( opmærksom på at der er 2 Q8 modeller fra 2018 ) og Q9 da de er bagbelyst og zoneopdelt i belysningen.

Men Generelt er de bedre jo højere du komme op i numrene, Q6 dårligst, Q9 bedst.. Der er anmeldelser her på siden af Q8DN og Q9
Af Nicolajsen
#295365
Grandahl skrev:Q6 og Q7 er kantbelyst, hvilket gør at de ikke preformer så godt ved HDR, det gør Q8DN ( opmærksom på at der er 2 Q8 modeller fra 2018 ) og Q9 da de er bagbelyst og zoneopdelt i belysningen.

Men Generelt er de bedre jo højere du komme op i numrene, Q6 dårligst, Q9 bedst.. Der er anmeldelser her på siden af Q8DN og Q9
Ja det var pga. anmeldelserne at jeg faldt for Q9FN og den samlede procent score. Synes min nuværende 46 tommer er lige lille nok, men efter ha målt på væggen vurderede jeg at 55 tommer var en god størrelse... Det er vel bedre med en 55 tommer i god kvalitet end et 65 tommer i middelmådig kvalitet :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#295367
Størrelse vs. kvalitet er svær. Der er ikke et entydigt svar på hvad man skal prioritere. Jeg har tidligere valgt størrelsen frem for kvaliteten, da pengene ikke rakte til eks. 65" OLED på dét tidspunkt, men det er to forskellige løft i oplevelsen man får ud af det. Fra 46" til 55" vil du nok ikke opleve den vilde forskel i oplevelsen af skærmareal.
Af George1
#295368
Med 4 meters afstand ville jeg vælge 65"
Q9FN kan købes til kr 16990
inkluderet smart watch ved Power, husk at prutte om prisen, Power plejer at være til at tale med.
Q9FN er det bedste non OLED der kan opdrives pt.
Af Nicolajsen
#295371
George1 skrev:Med 4 meters afstand ville jeg vælge 65"
Q9FN kan købes til kr 16990
inkluderet smart watch ved Power, husk at prutte om prisen, Power plejer at være til at tale med.
Q9FN er det bedste non OLED der kan opdrives pt.
Hvad prisleje ligger man i hvis det skal være OLED? Er det bedre at vente på sådan et?

De ca. 12.000 kr. var lidt mere overkommeligt :p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#295373
Til 17.000 kr så kan man også få OLED. LG E8 har været nede i 15.500 kr og der ligger deres C8 også nu.
Brugeravatar
Af Pataya
#295437
Jeg siger nok noget upopulært, men som en der måtte gå ned fra 65" til 55" så husk også at lav en vurdering om din stue kan "bære" det. På papiret passede 65" perfekt til mig, da jeg havde 4.4 meter fra sofa til TV, men i det virkelige liv, var det gyseligt at se på den store sorte flade, som pludselig dominerede stuen.

Min personlige løsning blev en god lænestol, som jeg rykker lidt tættere på, når jeg skal spille spil med en masse småt tekst.