Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af George1
#295237
Suha der meldes om en del blooming på Q90 øv havde håbet på at den ville præstere bedre end den suveræne Q9FN, bortset fra betragningsvinkler og ingen genskin i skærmen, er det tilsyneladende ikke tilfældet, er mega spændt på FP test, måske den viser noget andet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#295261
Han er inkarneret Samsung-modstander, så tag det med et gran salt. Men man skal nok ikke bilde sig ind, at blooming er elimineret. Omvendt, så er der flere anmeldere, som måske maler et lidt for rosenrødt billede af Q90-performance.

Rtings har fået købt deres eksemplar, så imens vi venter på at vi får en model, så kan man jo håbe de snart er færdige med at teste.
Af George1
#295264
Det lyder godt, så er der håb forude. ?
Blooming hm bare det ikke kan ses på 65" skærm med en afstand på 3,5 meter, så går det . <B
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#295303
Har kigget lidt på 2019 RU8000-serien holdt op mod 2018 NU8000-serien.
Umiddelbart ser det ud til, at lydeffekten er faldet fra 40W til 20W og at designet på fod er en tilbagegang. Synes bare foden på RU8000 ser billig og primitiv ud.

Gad vide om, der overhovedet er en markant billedforbedring at finde? Ny AR coating og de forbedrede betragtningsvinkler er højst sandsynligt kun at finde i toppen af QLED-panelerne?
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#295310
Torben Rasmussen skrev:Ja, det er først fra Q8xR, at disse ting slår igennem.
Det overrasker slet ikke.
Tror du der er et bedre billede at hente i et RU8000 ifht NU8000 eller er det prlmært nye smart-features som Airplay osv?
Hvis billedchippen er kraftigere så er spørgsmålet i hvor høj grad det kommer til udtryk og om den eventuelt er identisk med chippen fra QLED-serien?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#295312
Vi ved ikke rigtig hvad der kommer af forbedringer i RU8000, men jeg tror ikke, at de har puttet deres nye AI så langt ned i modelrækken. Jeg er så ikke specielt imponeret over den her AI (hvad enten det er LG, Sony eller Samsung), og jeg har ikke en forventning om, at der er sket kvantespring i modellerne nede i mellemsegmentet.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#295315
Torben Rasmussen skrev:Vi ved ikke rigtig hvad der kommer af forbedringer i RU8000, men jeg tror ikke, at de har puttet deres nye AI så langt ned i modelrækken. Jeg er så ikke specielt imponeret over den her AI (hvad enten det er LG, Sony eller Samsung), og jeg har ikke en forventning om, at der er sket kvantespring i modellerne nede i mellemsegmentet.
Tak for lynhurtige svar ?

Holder lige øje med priserne på NU8000-serien i både 65" og 75"
Brugeravatar
Af bbplayer
#295647
George1 skrev:Her er en dansk test af OLED killer Samsung Q 90.
Ved ikke hvor valid testen er, men hermed linket.
https://www.inputmag.dk/samsungq90r/
Flatpanels ville godt nok blive betragtet som ændret, hvis de gjorde dette
Jeg har sammenlignet direkte med Q9F fra sidste år – side om side – og generelt virker farverne på den nye skærm en smule mere “ægte”.
Manden har godt nok skarpe øjne, og så har han udeladt profil som blev brugt :)

Får vi flatpanels til at vurdere billede kvalitet på det niveau? :)
Det er da næsten som at gå i elgiganten og få sælger til at skrue på farverne og se hvilken ser flottest ud, sådan som man nu synes, og mange nok alligevel køber skærm idag.

Udover det,
så skal manden har et plus, for at tale dansk og kunne forklare det, så nok alle kan være med. Selvom det dog bliver lidt billigt engang imellem, så synes nogle af hans læsere nok det er en fin anmeldelse.
#295656
Jeg skal nok prøve at nørde den lidt op og i det mindste tage lidt flere billeder, så man kan se, at vi rent faktisk har haft TV’et “mellem hænderne”.

Jeg tænker også, at jeg lige skyder et foto sammen med et OLED for at tjekke den med de “100% fiksede betragtningsvinkler”.

Hvis altså Samsung nogensinde synes, at vi skal have et eksemplar at teste på...