Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wiso
#295104
Sony XE9005.

Nu skete det igen. Denne gang imens jeg var inde i Programguiden.

Pludselig reagere fjernsynet ikke på fjernbetjeningen. Jeg kan hverken komme ud af guiden eller slukke for tv'et. Ingen knapper "virker".

Det er sket flere gange før.
Nogle gange forsvinder det af sig selv, Andre må jeg trække stikket for at få det til at virke igen.

Det er ikke batterierne.
Af henrik.yde
#295124
Hold den røde tænd/sluk knap på fjernbetjeningen i bund i 5-6 sekunder, så vil TVet genstarte/reboote. Hvilken software er der på Tvet ? Er det opdateret til den seneste version ?
Brugeravatar
Af bbplayer
#295134
wiso skrev:Pludselig reagere fjernsynet ikke på fjernbetjeningen.
henrik.yde skrev:Hold den røde tænd/sluk knap på fjernbetjeningen i bund i 5-6 sekunder, så vil TVet genstarte/reboote.
Og wow!, så virkede fjernbetjeningen lige pludselig igen?

Jeg mener at jeg har prøvet det samme flere gange, og her er det knapperne på siden af tv som jeg genstarter på :)
Brugeravatar
Af MigSelv
#295137
Med flere episoder af samme problem, ville jeg ikke blot reboote Android, men vælge den lidt trælse løsning. Gendan til fabriksindstillinger, kræver desværre lidt ekstraarbejde, med kanalindstilling osv.
Af wiso
#295154
henrik.yde skrev:Hold den røde tænd/sluk knap på fjernbetjeningen i bund i 5-6 sekunder, så vil TVet genstarte/reboote. Hvilken software er der på Tvet ? Er det opdateret til den seneste version ?
Hvilken software?
Ikke forstået. Der er det der følger med ved køb.

Ja, den er opdateret.
Senest rettet af wiso 23. mar 2019, 17:57, rettet i alt 1 gang.
Af wiso
#295155
MigSelv skrev:Med flere episoder af samme problem, ville jeg ikke blot reboote Android, men vælge den lidt trælse løsning. Gendan til fabriksindstillinger, kræver desværre lidt ekstraarbejde, med kanalindstilling osv.
Ikke i 100 år!!

(Kan virkelig heller ikke få øje på nødvendigheden.)