Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SLEORT
#295073
Jeg skal flytte ind på en adresse, hvor der er YouSee tv-abonnement gennem en klassisk antenneudgang (coax). Et andet og mere fordelagtigt sted i lejligheden sidder der et såkaldt multistik. Ifølge YouSee kan det godt konverteres til en antenneudgang, men det vil i alt koste minimum 1300 kroner.

Så mit spørgsmål er: Kan man gøre det her selv, hvis man ellers allierer sig med nogen, der kan finde ud af at sætte sådan et stik op og forbinde de rigtige ting? YouSee vil selvsagt altid svare, at de skal stå for udskiftningen/flytningen af stikket. Men kan man selv skaffe det, der skal skaffes? Og kræver det, at man bytter rundt på de to ting, eller kan man i princippet sløjfe multistikket (som ikke bruges til noget) og så bare konvertere det til en ekstra, funktionel tv-udgang?
Af BrunoB
#295098
Jeg ved ikke hvad det er du kalder "et såkaldt multistik".
Men Jeg har selv trukket coax rundt i lejligheden fra Yousees TV/Radio stik - der selvfølgelig typisk for dem nærmest er placeret lige indenfor hoveddøren.
For så regner de med at man betaler dem for at bruge en hel dag på at trække yderligere ledninger :-)
Jeg købte blot coax + stik af god kvalitet.
Hvis du kan så undgå så vidt muligt coax samlinger.
Af Supergris
#295132
Det, du kalder et "Multistik" ser ud til bare at være et telefonstik med indbygget dataudtag i form af RJ45, så det har ikke noget med et antenne-stik at gøre...