Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Aliaz
#294351
Mine forældre har et Panasonic plasma 42" P42ST60Y), hvor de synes lyden er for ringe.

Min mor vil gerne kunne optage via usb-hdd (det kan deres Panasonic 42" ikke).

Mit spørgsmål. Vil LG OLED 55" E7 eller E8 have væsentligt bedre lyd end B8/C8/B7/C7? Hvor meget bedre er lyden mon?
(så en soundbar til 1500-2000 kr kan undværes, hvis tv skiftes)?

Det handler mest om at lyden er klar og tydelig. De har ikke behov for at spille højt.
Jeg har selv et LG OLED 65 B7v og synes ikke at lyden er tydelig nok. Nyheder kan godt høres, men jeg tænder ofte alligevel for Hifi/surround anlæg.

De vil gerne holde den samlede pris så langt nede som muligt.
8000-8888 kr for TV og 1500-2000 for soundbar kan måske gå, men er til den høje side.
Nu ser jeg at 65" E8 er på tilbud til 15000 kr men dette er for dyrt og for stort.
55 E8 kommer måske ikke ned i 8000-9000 kr (og så skal lyden være god nok).

Alternativt se om B8 eller C8 kommer ned i 6500-7000 kr når LG 2019 kommer. - og tilkøbe en soundbar. Er subwoofer en god ting?
Hvordan ville i strikke det sammen? Tror godt det kan vente 6 mdr.
Brugeravatar
Af bbplayer
#294352
Der er jo EQU i OLED modellerne, og jeg synes da man kan fremhæve stemmer meget godt og uden forvrængning, så at lyden er dårlig , er da kun hvis du sammenligner med hifi anlæg. En soundbar kan stadig ikke slå benene væk på et hifi anlæg og en 5.1 konfig :)

Så kig dog E8 eller C8, E8 fordi design er lidt pænere, ved ikke hvad det gør for lyd.

Så skal du nok tage til Køge når den nye power åbner der, så kan du måske finde en OLED 8 serie til 7000kr, ellers tror jeg ikke de falder 2k mere de næste måneder.
Når man gætter for meget på priser, så har man det med ikke at få noget, og så ender man med at købe forkert, eller betale meget mere til sidst.
Af Aliaz
#294353
bbplayer skrev:Der er jo EQU i OLED modellerne, og jeg synes da man kan fremhæve stemmer meget godt og uden forvrængning, så at lyden er dårlig , er da kun hvis du sammenligner med hifi anlæg. En soundbar kan stadig ikke slå benene væk på et hifi anlæg og en 5.1 konfig :)

Så kig dog E8 eller C8, E8 fordi design er lidt pænere, ved ikke hvad det gør for lyd.

Så skal du nok tage til Køge når den nye power åbner der, så kan du måske finde en OLED 8 serie til 7000kr, ellers tror jeg ikke de falder 2k mere de næste måneder.
Når man gætter for meget på priser, så har man det med ikke at få noget, og så ender man med at købe forkert, eller betale meget mere til sidst.
Tak for svar. E-modellerne skulle have bedre lyd end B og C - jeg ved dog ikke hvor meget bedre. Hvis E skal vælges så er det pga bedre lyd og ikke pga flottere design.
Af Beckham
#294354
Vær opmærksom på at vente 6 måneder gør ikke nødvendigvis situationen omkring priser bedre. Til den tid vil mange af de nuværende\gamle modeller være udgået og priserne på de nye modeller vil nok ikke være faldet til det nuværende niveau.
Af Globulus
#294355
Du kan se en liste her. E8 topper listen:
https://www.rtings.com/tv/tests/sound-quality

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/e8 ... rison_2549

"The LG E8 has a good sound quality. This TV gets quite loud, has a good amount of body and punch to its bass, and produces clear and intelligible dialog. However, it lacks sub-bass, so it won't be able to produce the thump and rumble common to bass-heavy music and sound effects. It also loses some of its bass and clarity when pushed to its maximum volume. For a better sound, we would still recommend dedicated speakers or a soundbar."

Prisforskellen på 3.602 kr. (C8 = 8.888, E8 = 12.490) er dog stor, hvis man alene fokuserer på lyden.

https://www.lg.com/us/experience-tvs/oled-tv/c8-vs-e8

"So, what’s different when it comes to the LG E8 vs. LG C8? It all comes down to design, sound and size:

Different designs. The LG E8 boasts a stunningly unique Picture-on-Glass design. The OLED panel is actually set on a piece of elegant glass, creating a gorgeous image that appears to float in the air, blending seamlessly like a piece of art just about anywhere. The C8 is also stunningly sleek and beautiful, just without the glass. Both are very close in their design, with the C8 coming in ever-so-slightly slimmer at 1.8 inches, to the E8’s 2 inches. When mounted on a table or other surface, the C8 gives you about 2-inches of clearance at the bottom, while the E8 is closer to a half-an-inch.

Different speakers. The E8 has 4.2 channel speaker system with 60 Watts of output power, and the C8 has a 2.2 channel speaker system, delivering 40 Watts of output power.

Different size options. Both the C8 and E8 offer 55-inch and 65-inch options, but the C8 also has a 77-inch screen available, while the E8 Glass TV does not. So, if you’re looking for an ultra-large screen, the C8 may be the choice for you."
Brugeravatar
Af bbplayer
#294356
Skal det gøres bedre på lyden, så vælg en LG SK9 / SK10 soundbar, de er da i topklassen og SK10 leveres vistnok med baghøjttalere så lyden bliver skarp.

Så C8 + soundbar for de 4000kr i forskel til E8, så har du nok opnået den bedre lyd, når design ikke skal vægtes og så er glasfronten nok 0 værd i dette sammenhæng.
Af Aliaz
#294357
Beckham skrev:Vær opmærksom på at vente 6 måneder gør ikke nødvendigvis situationen omkring priser bedre. Til den tid vil mange af de nuværende\gamle modeller være udgået og priserne på de nye modeller vil nok ikke være faldet til det nuværende niveau.
God pointe. Hvornår kommer 2019 modellerne i handel i DK? Er det april.
Af Aliaz
#294359
bbplayer skrev:Skal det gøres bedre på lyden, så vælg en LG SK9 / SK10 soundbar, de er da i topklassen og SK10 leveres vistnok med baghøjttalere så lyden bliver skarp.

Så C8 + soundbar for de 4000kr i forskel til E8, så har du nok opnået den bedre lyd, når design ikke skal vægtes og så er glasfronten nok 0 værd i dette sammenhæng.
Tak. De der soundbars er dog for dyre.

Har kigget på:

SAMSUNG HW-MS560 SOUNDBAR - den var i 2000 kr forleden.
https://www.power.dk/hoejttalere-og-lyd ... kzKTre0mLA

Eller
Panasonic SC-HTB488E
https://www.pricerunner.dk/pl/86-387346 ... ign-Priser
Af Aliaz
#294360
Globulus skrev:Du kan se en liste her. E8 topper listen:
https://www.rtings.com/tv/tests/sound-quality

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/e8 ... rison_2549

"The LG E8 has a good sound quality. This TV gets quite loud, has a good amount of body and punch to its bass, and produces clear and intelligible dialog. However, it lacks sub-bass, so it won't be able to produce the thump and rumble common to bass-heavy music and sound effects. It also loses some of its bass and clarity when pushed to its maximum volume. For a better sound, we would still recommend dedicated speakers or a soundbar."

Prisforskellen på 3.602 kr. (C8 = 8.888, E8 = 12.490) er dog stor, hvis man alene fokuserer på lyden.

https://www.lg.com/us/experience-tvs/oled-tv/c8-vs-e8

"So, what’s different when it comes to the LG E8 vs. LG C8? It all comes down to design, sound and size:

Different designs. The LG E8 boasts a stunningly unique Picture-on-Glass design. The OLED panel is actually set on a piece of elegant glass, creating a gorgeous image that appears to float in the air, blending seamlessly like a piece of art just about anywhere. The C8 is also stunningly sleek and beautiful, just without the glass. Both are very close in their design, with the C8 coming in ever-so-slightly slimmer at 1.8 inches, to the E8’s 2 inches. When mounted on a table or other surface, the C8 gives you about 2-inches of clearance at the bottom, while the E8 is closer to a half-an-inch.

Different speakers. The E8 has 4.2 channel speaker system with 60 Watts of output power, and the C8 has a 2.2 channel speaker system, delivering 40 Watts of output power.

Different size options. Both the C8 and E8 offer 55-inch and 65-inch options, but the C8 also has a 77-inch screen available, while the E8 Glass TV does not. So, if you’re looking for an ultra-large screen, the C8 may be the choice for you."
Tak for links. Helt enig i at prisforskellen er for stor på E8 og C8 når det alene gælder lydkvalitet.