Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#293522
Hejsa

Har 2 gange oplevet at Samsung TV larmer når de er slukket. Den ene gang var det på en UN6025 det lavede en elektrisk summen, der begyndte efter tv'et havde været slukket i et par minutter.
Anden gang havde vi så ofret lidt flere penge og købt en Q6F, men her var det endnu værre da det var direkte tinitus pivelyd der kom efter et par minutter... Og vi mener jo ikke det kan passe at man smider flere tusinde kroner efter et tv man er nødt til at slukke på kontakten?

Kan det virkelig passe at Samsung ikke kan finde ud af at lave et tv der ikke larmer når det er slukket, eller har vi været uheldige og få en mandagsmodel 2 gange? ;;)
#293527
Mon ikke det er dårlig strømforsyning der gør udfaldet.

Til dit andet spørgsmål om det er 2* mandagsmodel. Det lyder lidt usandsynligt, men spørgsmålet er så om de komponenter de bruger/ får fra underleverandører er gennemtestet nok?

Jeg har altid købt japansk, og syntes ikke jeg har oplevet disse problemer, men jeg har måske blot været heldig? :o
#293531
Dårlig strømforsyning, vil det sige det kan være her hvor jeg bor? Det er bare ikke et problem på fjernsynet i stuen?

Jeg er vild med Samsungs smart tv og fjernbetjening og vil jo egentligt nok helst have det, bare en skam hvis det skal larme når det er slukket.
#293532
Nej, strømforsyningen er en komponent inde i TVet, som har nogle spoler, som kan vibrere og afgive lyd i form af en hyletone. Det har ikke noget med strømmen i dit hus at gøre.

Men det kan derimod godt være en generel fejl ved nogle specifikke modeller, hvis der ikke er brugt en tilstrækkelig kvalitet i komponenterne. Jeg ville i første omgang prøve at få ombyttet TVet til et andet.