Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jacob.kirkegaard
#293445
Jeg er siden Black Friday den stolte ejer af et Sony AF8 og en tilhørende Libratone Diva soundbar. Jeg bruger udelukkende tv’et til streaming via mit Apple tv 4K. Mit store problem er dog at jeg ikke kan justere lydstyrken på Divaen med Apple tv remote. Libratone Diva har ingen hdmi port og er udelukkende forbundet via optisk kabel (spdif). Det er muligt at bruge Airplay til at justere lydstyrken, men forbindelsen ryger ofte. Tænker løsningen må være via indstillingerne på AF8, men kan simpelthen ikke finde ud af hvor det gøres. Nogle forslag?
Af jacob.kirkegaard
#293448
Ja men den fungerer ikke via Apple tv remote. Har forsøgt med andre fjernbetjeninger og der kan jeg nogle gange få det til at virke når jeg går tæt på tv’et hvilket jo går imod ideen med en fjernbetjening da den ikke virker på afstand ?
Af jacob.kirkegaard
#293461
Der følger ikke en fjernbetjening med divaen. Men måske har du fat i en pointe hvis jeg nu fik en ekstern fjernbetjening til at styre divaen og så lærte ATV remoten dem efterfølgende ??
Af Axlon
#293479
Jeg fandt en gammel remote i skuffen, og brugte den til at lære min Diva vol +/- med.
Derefter lærte jeg mit ATV4 de samme to IR-koder, og vupti så kører det.
Af ekelund
#293514
Ellers kan du bruge libratone appen , den vej fik jeg min apple tv fjernbetjening til at virke