Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#293182
Vi er på mandag i Frankfurt for at høre om Panasonics planer for 2019. De præsenterede på CES den nye topmodel GZ2000 og i Frankfurt løfter de sløret for resten af årets produkter, herunder det fulde program af tv-skærme.

Hvis der er noget konkret, som I ønsker at vide, så tager jeg det gerne med på listen med spørgsmål.
Af Vasen
#293183
Om der kommer 77" i en lidt "billigere" variant (som feks FZ800)
Af Elox
#293186
På Panasonic GZ 2000 kan man tilslutte en ekstern subwoofer til hovedtelefon udgangen, kunne i spørge ind til om Panasonic kommer med en subwoofer til GZ 2000.
#293378
Elox skrev:På Panasonic GZ 2000 kan man tilslutte en ekstern subwoofer til hovedtelefon udgangen, kunne i spørge ind til om Panasonic kommer med en subwoofer til GZ 2000.
De har ingen subwoofer på programmet. Ved demonstrationen benyttede de en fra et andet selskab. Jeg fangede ikke mærket og modelnavn.
#293380
Vi fik en kort demonstration af højttalersystemet i GZ2000 kontra Sony OLED. Først uden subwoofer og derefter med. Den har helt afgjort mere power i lyden og den formår på bedre vis at fylde omgivelserne med lyd.

Med Atmos-lydspor formår den også at imitere ovenlyd nogenlunde, dog med begrænsninger. At sætte en subwoofer til hæver naturligvis bunden i lyden ret markant.

Det var dog en forholdvis kort præsentation af lyden, så det er blot umiddelbart indtryk. Højttalerne deri lyder dog lovende.
#293395
Ja det kunne være spændende at kigge på GZ2000.

Ved præsentationen havde Panasonic hevet en anerkendt Hollywood-kolorist ind til at tale om processen med at color grade film. Det tog knap 1 time, hvor han gennemgik en række ting og forklarede, hvorfor han nu primært bruger Panasonic OLED til som reference-skærm i studiet (han havde også Sonys 30" OLED-referencemonitor med). Jeg har filmet hele seancen, der uploades på YouTube inden længe. Der kommer også et par andre videoer online.
#293396
Bliver sgu lidt trist til mode når der på et tv kommer så meget fokus på lyden :) Ville være dejligt med rendyrket fokus på billede.

Det er bare mig, jeg er klar over der er mange der kører lyd via tv.

Kan i få defineret hvad der menes med et custom professional edition panel til GZ2000?
#293398
Panasonic forklarede, at de tager panelet til GZ2000 ud fra produktionslinjen hos LG Display på et tidligere tidspunkt for at justere det. Det lyder som om, at det primære mål er at drive det lidt hårdere, så der kan opnås højere lysstyrke (i højlys og hele billedfladen). Det kom ikke fra Panasonic selv, men koloristen som jeg nævnte ovenfor, hævdede, at det kan nå 1000 nits.