Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#292592
Grandahl skrev:Egentlig er det vel bare op til en selv hvor meget værdi man ligger i at ens tv skal opgraderes til seneste version hvert år ( Tv’et bliver jo også langsommere af det ofte ), for rigtig mange er det ligegyldig bare nogle få apps virker er mit indtryk.
Andre bruger andre alternativer som Apple Tv og i den dur.
Om man ser det som et problem er frit for den enkelte. Det samme gælder om man prioriterer eks. brede betragtningsvinkler eller god HDR-performance. Vi har vores sæt prioriteter, som TV vurderes ud fra, og er man af en anden mening, så ignorerer man jo bare dette.

Der er så mange aspekter vi kommenterer på, som basalt set kunne kræve, at vi minutiøst forklarede hver eneste lille detalje hver eneste gang emnet blev bragt op, at der nærmest skal en fristil til hver eneste gang man kommenterer på noget, hvis man ikke skal risikere, at nogen - som her - forsøger at spinde en historie på det.

Jeg synes vi er rimelig præcise i hvad vi straffer for i vores anmeldelser, men du kan naturligvis altid lige hive en kommentar ud af kontekst og så forsøge at få en masse folk kørt op i det røde felt. Dette er ikke den eneste nylige tråd, hvor man hiver noget ud af kontekst og prøver, at gejle en stemning op...
#292594
Torben Rasmussen skrev:Jeg synes vi er rimelig præcise i hvad vi straffer for i vores anmeldelser, men du kan naturligvis altid lige hive en kommentar ud af kontekst og så forsøge at få en masse folk kørt op i det røde felt. Dette er ikke den eneste nylige tråd, hvor man hiver noget ud af kontekst og prøver, at gejle en stemning op...
Problemet med svar idag, er det skal gå så hurtigt og når i forklarer det, så glemmer i og tror alle læser artikler, læser grundigt på lektien og ikke bare et hit på google og nogle kommentarer i bunden af dette, og så giver den en helt anden mening, det er vist det som jeg mener.
Der ligger et vist ansvar i at skrive artikler og svare fyldestgørende når brugere så spørger om det samme, igen og igen, og man bliver træt og svarer meget kort, og så begynder ting jo at tages ud af kontekst fordi man oprindeligt ikke gad uddybe sit svar.
#292596
Rasmus Larsen skrev:Jeg er enig i, at vi skal svare fyldestgørende, men hvor finder du eksempler på:
1. At vi fortier generelle firmwareopdateringer til skærmene?
2. At vi ikke nævner tv-styresystemerne, når vi omtaler, at der ikke opdateres?
I svar , til andre her på forum og hist og her i kommentarer til artikler, ja.

Jeg synes mit ene kommentar eksempel var fyldest gørende fra kommentar delen på en artikel.
#292599
D'herrer Larsen & Rasmussen kunne måske være lidt mere præcise og skelne mellem opdateringer og opgraderinger (jvf mit tidligere indlæg) i stedet for - som i denne tråd - at kalde det hele for opdateringer.

Der er sikkert mange, der ikke fanger forskellen, men så har i da bidraget til at præcisere det i modsætning til de mange, der bruger det ene og det andet i flæng.
#292604
Er vi ikke kommet lige lovligt langt væk fra trådstarters første indlæg? Her beskyldes vi for at fortie, at tv-skærme får firmware-opdateringer. Det kommenterer jeg på i mit første indlæg og giver en række eksempler. Siden da er tråden kørt ud af en tangent, der minder om ordkløveri.

Eftersom der ikke svares konkret på mine spørgsmål, er det også svært at tage til efterretning.

Helt konkret, hvad er det, som er uklart i nedenstående? Det er jo ikke min skyld, at Google kalder deres tv-styresystem for 'Android TV' eller at Apple kalder deres boks for 'Apple TV'. I redigerer bare løs i mine sætninger for at få det ønskede budskab til at fremstå klart.
I norden er det kun Android TV, som opdateres. Samsungs Tizen, LGs webOS og Panasonics FirefoxOS opdateres ikke efter køb.

I USA opdateres Roku og FireTV også. Herudover opdateres Apple TV (boksen).
#292608
Rasmus Larsen skrev:Er vi ikke kommet lige lovligt langt væk fra trådstarters første indlæg?
Jeg kan ikke se forskellen i mit første indlæg og mine fortsatte argumenter?
bbplayer skrev:Hvorfra kommer den illision om at Samsung og LG ikke laver opdateringer til deres TV når de er solgt?
Måske mener nogen opgradering, altså en større opgradering som windows 7 - 8 - 10 , eller WebOS 4 til 5 , det er så bare lidt mærkelig måde at skrive, der ikke kommer opdateringer til ens skærm, når de løbende bliver udgivet.
Her står klart der ikke kommer opdateringer til deres tv når de er solgt?

Og så har andre fanget at sproget som jeg også nævnte i første indlæg måske er problemet, og jo, der fortsættes i bedste forstand med at skrive det samme og endda nu mener Rasmus jeg editerer og ændrer ordlyd.

Jeg giver op. Synes andre som har kommenteret har forstået mig, så den kan ikke være helt på afveje, måske vil i bare have ret? Det er korrekt, så er man stædig :)
#292611
Jeg spørger dig om du kan give et eksempel. Helt konkret ved at redigere min kommentar, som du opponerer imod. Kan du?

Prøv at udskift "opdater" i min sætning med "opgrader". Ændrer det på nogen måde, hvordan sætning læses eller forstås? Jeg kan ikke se, hvordan sondringen imellem ordene "opdatering" og "opgradering" skulle bidrage til bedre forståelse.

Det er helt normalt, at ordet "opdater" bruges i denne sammenhæng. Det gør selv toneangivende selskaber som Apple, LG og Samsung. Eksempler:
https://www.samsung.com/dk/info/update/
https://support.apple.com/ios/update
#292614
Rasmus Larsen skrev:Og jeg spørger for så vidt også andre end dig. Du synes, at være den eneste, som ikke forstår vores sætninger.
Se, der er vi ikke enige, og andre nok heller ikke men i er sgu svære at modsige, for i kæmper bravt. Så jeg hopper af der, det var et argument nu prøver nogen at sprede sig over noget, jeg forklarede i 1. indlæg, så enten fes den ind eller i vender på en tallerken lige nu.

Over and out.