Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#298767
bbplayer skrev:
Flomsen skrev:Eller måske droppet alt omkring Oled og købt sig et Qled O_O
Så du mener han sælger sin ombyttede OLED og køber et LCD tv? Det lyder da ikke godt.

Ja hvorfor ikke, jeg gjorde det selv efter 3 x Oled som fik Burn-in 8-)
#298783
Flomsen skrev:
bbplayer skrev:
Flomsen skrev:Eller måske droppet alt omkring Oled og købt sig et Qled O_O
Så du mener han sælger sin ombyttede OLED og køber et LCD tv? Det lyder da ikke godt.

Ja hvorfor ikke, jeg gjorde det selv efter 3 x Oled som fik Burn-in 8-)
Jeg vil ikke kalde det uheld, for med 3 skærme, indenfor en OLED's levetid, må det jo være dit tv mønster som bare ikke egner sig til dette, og så har du nok truffet det rigtige valg, jeg ville heller ikke se tekst tv hele dagen og lignede på mit, og jo det har haft retention men burn-in synes jeg ikke min C6 er særligt ramt af, og nu bruges den mindre på soveværelse end førhen.

Hvornår skulle du have haft de 3 OLED skærme? Synes ikke du har skrevet et indlæg om OLED men om alt andet herinde de senere år, skulle 3 skærme med fejl være gået udenom din deltagelse herinde? eller brugte du en anden bruger eller?
#298810
bbplayer skrev:Jeg vil ikke kalde det uheld, for med 3 skærme, indenfor en OLED's levetid, må det jo være dit tv mønster som bare ikke egner sig til dette, og så har du nok truffet det rigtige valg, jeg ville heller ikke se tekst tv hele dagen og lignede på mit, og jo det har haft retention men burn-in synes jeg ikke min C6 er særligt ramt af, og nu bruges den mindre på soveværelse end førhen.

Hvornår skulle du have haft de 3 OLED skærme? Synes ikke du har skrevet et indlæg om OLED men om alt andet herinde de senere år, skulle 3 skærme med fejl være gået udenom din deltagelse herinde? eller brugte du en anden bruger eller?
Præcis, det var mit tv mønster som ikke var egnet til det. Og det var ikke pga tekst tv :D . Men efter 3 gang fik jeg pengene retur (heldigvis).

Og ja, jeg holder mig laaangt væk omkring oled debatter her inde, og jeg har ikke andre bruger navne. Jeg har læst hvordan folk herinde forguder det produkt lidt for meget efter min mening, det gider ikke være en del af det ;)

Have a Nice day 8-)
#298813
Flomsen skrev:
bbplayer skrev:Jeg vil ikke kalde det uheld, for med 3 skærme, indenfor en OLED's levetid, må det jo være dit tv mønster som bare ikke egner sig til dette, og så har du nok truffet det rigtige valg, jeg ville heller ikke se tekst tv hele dagen og lignede på mit, og jo det har haft retention men burn-in synes jeg ikke min C6 er særligt ramt af, og nu bruges den mindre på soveværelse end førhen.

Hvornår skulle du have haft de 3 OLED skærme? Synes ikke du har skrevet et indlæg om OLED men om alt andet herinde de senere år, skulle 3 skærme med fejl være gået udenom din deltagelse herinde? eller brugte du en anden bruger eller?
Præcis, det var mit tv mønster som ikke var egnet til det. Og det var ikke pga tekst tv :D . Men efter 3 gang fik jeg pengene retur (heldigvis).

Og ja, jeg holder mig laaangt væk omkring oled debatter her inde, og jeg har ikke andre bruger navne. Jeg har læst hvordan folk herinde forguder det produkt lidt for meget efter min mening, det gider ikke være en del af det ;)

Have a Nice day 8-)
Jeg ved ikke hvad trådens emne ellers handler om men du skriver lige nu i en tråd, som du ikke vil skrive i og ikke ville skrive i da du havde OLED, det lugter lidt.

Og en god aften til dig, forventer ikke du skriver mere hvis du kan være enig i ikke at debattere OLED, for så er det jo ikke sandt.
#298819
Jeg skrev tidligere i en anden tråd om at jeg havde fået burn-in på en LG OLED E6 65" efter at have været på ferie i 4 uger og dem der havde passet huset kunne godt lig at se Kanal 5!
Jeg troede enlig at logoet var permanent brændt in, da det var ret slemt at se på.

Slut maj skrev jeg"Operationen i gennem 1 uge har pt. været, at det indbygget værktøj i tv-et har kørt 3 gange 1 time, "ikke lige efter hinanden" kørt en sekvens med skift af farver ca. samlet tid 4-5 timer, benyttede tv-et hverdag i 5-6 timer på alt andet end kanal 5 og kanal 4" Og det fik fjernet kanal 5 logoet en hel del.

Nu efter de sidste 3 uger har tv-et været benyttede til alt andet end at se på kanal 5, og logoet er stortest udvisket sig selv, det er svært at se kanal 5 logoet selv på en meget kraftig rød baggrund.

Så jeg er ikke i tvivl om, at selv efter lang tids brug med samme logo kan et burn-in helbredes, men det tager tid, lang tid....

Selv om der stadig er risiko, så skal jeg aldrig have andet end OLED tv igen igen. Jeg skal ihverfald ALDRIG have et LCD tv. det er i hvertfald sten sikkert.