Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#291628
Hej forum,
Jeg har for nogle uger siden købt et Philips 55PUS7503 på tilbud i Bilka, kr. 4.444,-
Syntes det - på papiret - var et fint tilbud for en som mig der helst ikke smider alt for mange penge efter et nyt TV.
Generelt er jeg også godt tilfreds med det, billedkvalitet, Android TV funktioner og apps m.v.
Men én ting irriterer dog voldsomt:
Når jeg ser fodboldkampe, så er der ret ofte lag/forsinkelse i billedet, især omkring bolden ved hurtige/hårde skud og afleveringer. Det er ikke én flydende bevægelse man ser, men en "hakkende" bevægelse. Håber jeg forklarer det godt nok ...
Er det bare noget jeg må leve med, eller kan man indstille sig ud af det på TVet?
På forhånd tak.
mvh. Lars
#291684
slein skrev:skynd dig at bytte det med et ikke Philips du vil aldrig få andet end problemer med det jeg taler af erfaring
Det var dog et utroligt ukonstruktivt input. :D

Hvad er din erfaring og hvordan hjælper det trådstarter?
#291687
@LarsLC - er det ens på alle kanalerne med bold?
Jeg tænker om nogle kanaler er værre end andre?
Der kan faktisk være stor forskel på udsendelserne fra den ene kamp til den anden og fra kanal til kanal.

Oplever du det på andre typer udsendelser? Film, serier, nyheder osv.

Ellers er der nok ikke andet at gøre end at lege med indstillingerne for bevægelseskompensation.
#291868
Billedprofil er sat til Standard, og bevægelsestype til Sport.

Pt. er der jo primært kun engelsk bold, og jeg må indrømme at jeg ikke er gået så systematisk ind i danne mig et overblik over om der er sammenhæng til udvalgte kanaler.

Jeg fornemmer kun det er fodbold og ikke i film eller lignende. Men det vil jeg prøve også at vurdere lidt mere systematisk nu.

@slein; kunne du ikke uddybe din vurdering af Philips?

Update: Sidder lige nu og ser Carabao cup på 6'eren - og her er der faktisk ikke noget problem. Kan være det er kanalrelateret ... jeg graver videre.