Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#291673
peterhansen1982 skrev:Hvad deres planer for andorid platformen er. Om man forsøger at komme tættere på Sony og få en mere stabil og hrutigere platform, samt hurtigere med versions opdateringer.
Nu er Philips foran på det punkt, så præcis hvad mener du de kan lære af Sony? At gøre det langsommere og udgive senere? At helt droppe udgivelsen eller mindre fejl? Det er jo lige så meget Google som skaber problemerne for producenterne.

Hurtigere, er igen Google, udover at du køber nyt tv oftere, så kan det være SoC platformen også er opgraderet til noget bedre.
Brugeravatar
Af Pede8000
#291753
Fedt mand! Så tror jeg at, jeg afventer køb af 65" til de lander.
Af George1
#291827
Mht. LED skærmene er dette rigtigt fald med 16 zoner ?
Opdatering: 23. januar 2019
Den fulde lineup består af to OLED-modeller, de 804 og 854 plus 6 nye LED-LCD'er, der har vedtaget DLED (Direct LED) moniker for at angive, at de alle er direkte baggrundsbelysning frem for kantbelyst. Denne type direkte baggrundsbelysning er også kendt som FALD (Full Array Local Dimming), og disse nye DLED-tv'er bruger Micro Dimming Pro til uafhængigt at styre lysstyrken på 16 zoner.
#291886
Svar på jeres spørgsmål:
- HDR10+ kommer ikke til ældre modeller. Deres ansvarlige for billedkvalitet holdt 100% fast på, at der aldrig havde været noget udmeldt om dette selvom han er citeret i tyske medie. Men summa summarum: Ingen HDR10+ på vej til POS9002.
- Ingen 77" i Amsterdam. Der kommer dog flere OLED-modeller i andet halvår. Det bliver tema på IFA-messen i september. Intet om mindre formater af OLED.
- Dolby Vision i 90% af 2019-modellerne.
- Ingen Apple-funktioner i de nye skærme.
- HbbTV: Årsagen til fejlen er så vidt vi kan forstå ikke lokaliseret. Når DR laver ændringer hos dem, rammer det nogle gange de enkelte modeller. Om det er fordi en af partnerne ikke følger standarden til punkt og prikke, er vi ikke klar over.
- Opdatering på udrulningen af Android Oreo kommer i artiklen med første indtryk. Jeg skal lige have overblik over noterne
Brugeravatar
Af bbplayer
#291889
Så Philips har IKKE allerede Oreo ude på alle sine skærme? Har jeg fejlagtigt kun læst om nye modeller med Oreo som Sony har gjort det? Så de er også bagud der med en opgradering af systemet.
Brugeravatar
Af Pede8000
#291954
Jeg glæder mig meget til at læse en anmeldelse af de nye OLED fra Philips.
Det forlyder fra dem, at de har fået styr på nogen af de problemer der var med bl.a. kalibrering.

Her er et ret godt interview med Danny Tack, lavet af Vincent fra HDTVtest:

https://www.youtube.com/watch?v=2a266DHBeyA