Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tekin
#291404
Hej med jer

Skal snart have et nyt Tv som skal være Oled. TV'et skal mest bruges til og se fodbold og film/serier, måske lidt gaming også.
Har kigget på Sony AF8 og LG C8, men ville lige spørger jer eksperter herinde hvad i ville anbefale jeg skulle købe? Jeg kan godt lide Sony men ved ikke hvordan Android kører idag, da jeg har hørt at det fryser og genstarter tv'et.
Kom gerne med gode anbefalinger :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#291411
Det er nok lidt smag og behag. Det er samme panel, så der er rigtig mange ligheder på billedfronten. Man skal ned i detaljer for at finde forskelle. De større forskelle ligger i design, lyd, styresystem og lignende.

Sony AF8 har den gamle MediaTek-chip, så Android TV kører lidt trægt. Det er først fra AF9 og 2019-modellerne, at man får den hurtigere chip og Android 8 (Oreo) fra start (opdateringen til de ældre modeller er ikke frigivet endnu). Omvendt så mangler LGs webOS-platform f.eks. HBO Nordic og platformen opdateres ikke.
Af Beckham
#291415
Har Sony XE9305. Android er pt. ikke det hurtigste system i verden, men så er det heller ikke værre synes jeg ikke. Oplevet meget sjældent deciderede problemer med det i forhold til at det fryser eller lignende. Ville i hvert fald ikke vælge et tv fra pga. Android...
Brugeravatar
Af bbplayer
#291421
Rasmus Larsen skrev:Omvendt så mangler LGs webOS-platform f.eks. HBO Nordic og platformen opdateres ikke.
Det er da vist en påstand pakket godt ind som julegave og med tape på :)

LG C8 får alle aktuelle opdatering som vedrører denne version tv't kører, og div opdatering og features som kan laves på den aktuelle WebOS.
Det de kalder en opgradering fra v4 til v5 er kun sket en gang , da tv var i v1 stadie, og man fik v1.5. Ellers har nyere modeller altid været solgt med seneste WebOS men platformen opdateres løbende inde for samme udgivelse med sikkerheds og apps opdateringer , og f.eks DolbyVision rettelser men direkte opgradering fra v4 til v5 kommer nok aldrig.