Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#291500
Kunne I ikke lige skele til første indlæg og herfra kun deltage i tråden, hvis det bidrager til at hjælpe trådstarter videre. Jeres diskussioner hører helt sikkert til her i forum, men ikke i denne tråd. Opret en ny, hvis I vil diskutere skærmteknologi.
Af bentpetersson
#291502
At jeg ikke får den 100% bedste skærm kan jeg leve med. Skrev trådstarter. Og senere: Billedkvaliteten er ikke i top på Q7FN skriver du, det ved jeg godt."
Så kom diskussionen naturligt afsted til skærmteknologi.

Debatdeltagerne har pænt fulgt dette op. Derfor behøver diskussionen ikke flyttes, men er mere relevant end nogensinde med mindre flatpanels snart bør skifte navn til oledpanels. Kom i stedet ind i neutral og nuanceret debat Torben. Folk har brug for viden frem for fanboysbekræftelse.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#291504
Som jeg skrev, så er debatten velkommen i vores forum, men den skal ikke tage fokus fra trådstarters spørgsmål.

Som du måske kan se, så har trådstarter ikke deltaget i debatten siden starten af side 1, så nu skriver jeg det igen: Hjælp trådstarter og flyt den verserende debat til sin egen tråd. Ellers gør jeg det.
Af bentpetersson
#291508
Ok. God ide med at du flytter Lennons og IT-Brugers to seneste indlæg over i en ny tråd. Tak for det
Af MartinCJ
#291509
Jeg har netop erhvervet mig et Q6FN, som er næsten identisk med Q7FN: https://www.rtings.com/tv/tools/compare ... fn/597/623

Jeg kan anbefale Q6FN, især til den pris jeg fik det til (6000kr). Der er dog to konkrete forhold, som irriterer mig:
1. Der er lang vej ind til de forskellige billedprofiler. Det har betydning, når du skal skifte indstillingen på backlight når der er hhv. lyst og mørkt i rummet. Måske autoindstillingen for backlight falder i din smag, det gør den ikke for mig, i så fald, så er dette ikke et problem.
2. Styringen af local dimming når man anvender undertekster driller. Du kan læse mere uddybende om problemet her: https://www.rtings.com/tv/discussions/v ... es-on-q6fn - jeg er dog den eneste, der har lagt mærke til det, af dem har anvendt tv´et. Men det er et problem, hvis man er entusiast.

Udover det, så kan jeg anbefale skærmen. Der var ikke rigtig andre skærme i den prisklasse for mig. Sony´s XF9000 som mange nævner, faldt igennem på andre punkter for mig, og kostede 1000 kr. mere.

Håber det var lidt konkrete pointers, som kan hjælpe dig med din beslutning.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#291572
Hej alle der har læst med eller bidraget i denne tråd. Har desværre ikke kunne være så aktiv i denne tråd eller den anden nyoprettede tråd der handler vildledning fra Samsung mht paneltyper.

Har en datter der skal vies i denne weekend, så min detagelse er ret begrænset i de kommende dage. Desuden så er der underbemanding på arbejdspladsen grundet sygdom, ferie og barsel så forventer lidt overarbejde og måske kun én ugentlig fridag de næste 2-3 uger.

Ellers er det gode input der er kommet på banen, som både er spændende og interessante.
Vil ellers bare sige, at formålet i dette forum altid har været at lære nyt, dele erfaringer og få en hyggelig dialog.

Ser frem til, at være med igen :)

God weekend til alle ;)