Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af blandy
#291276
Hej med jer.

Har for relativ nyligt anskaffet mig følgende: Nvidia shield Streamer, Lg C8 Oled TV, Denon x2500h av reciever og et styk PS4 pro.

Min lille udfordring ligger i CEC styring via LG tv'et. Når jeg vil starte min nvidia shield eller ps4 pro som er tilsluttet min denon a reciever, så vælger jeg input via mit lg tv. Problemet opstår i at når jeg f.eks vælger shielden, så tænder min PlayStation også.

Mit Tv er forbundet med HDMI 2.0 som kører ARC til min denon reciever.

Har været "så vidt jeg ved" alle indstillinger igennem synes jeg, og kan ikke se hvorfor eller hvordan jeg kan løse problemet i indstillinger på henholdsvis, tv, reciever eller PS4.

Ellers funger CEC fint og lækkert at have. Der er bare det at ps starter sammen med shielden, så skal slukke ps efterfølgende igen. Har overvejet at slå cec fra på ps, men det er næsten værre :-)

Håber i har nogle gode råd.

Mvh Torben
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#291289
Det kunne godt lyde som om, at receiveren sender et tænd signal ud via CEC, samtidig med, at denne tændes.

Sker det samme, når du tænder PlayStation (altså tændes Nvidia Shield så også)? Hvis det er tilfældet, så er det nok indstillinger på selve receiveren, der skal bruges energi på.
Af blandy
#291293
Det var også min første tanke, at det er recieveren der "broadcaster" CEC kommandoen på en eller anden vis. Men det er ikke konsekvent at den altid gør det, at den starter PS når jeg vil starte Nvidia Shielden.

Så vidt jeg husker, så er der ingen problemer når jeg bare vælger at starter PS via CEC på TV'et. Det vil jeg lige dobbelttjekke når jeg kommer hjem fra job. Er ret sikker på at det er tilfældet, da jeg kun har testet når jeg skulle se film på shielden. Så skulle jeg lige ind og slukke for Playstation først før jeg gik videre. Har ikke gjort det samme med Shielden når jeg skulle spille f.eks.

Så på den baggrund troede jeg at det nok er playstationen der ikke kan finde ud af ignorer. Var faktisk ved at overveje om det kunne være fordi HDMI passthrough er slået til. Men var bare en teori. HDMI passthrough er vist noget med at den sender HDMI signal igennem selvom reciveren er på standby. Så hvis den lige sender til den sidste enhed der var tændt, f.eks ps4, så får den måske den cec kommando først. Men bare en teori.