Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kreilo
#291223
Jeg har fået forståelsen at Google Assistant skulle være tilgængelig på mit tv, men jeg har kun Google Search. Hvordan får jeg den opgraderet til Assistant?
#291226
Nu er jeg ikke 100% sikker, men mener at opdateringen kommer sammen med Android 8.0 Oreo, som skulle være lige på trapperne. Det gjorde den nemlig til Philips Android.?
#291247
Jo jo, rigtigt nok, men stadigvæk ikke udkommet til danske/europæiske TV endnu. Og det er jo det trådstarter spørger til/søger.?
Af Kreilo
#291277
Men i fx denne artikel - https://www.theverge.com/2017/11/7/1661 ... -assistant - står der om en software update som skulle tilføje Google Assistant, og så vidt jeg kan se står der intet om Android Oreo, så derfor forestillede jeg mig at de to ting ikke nødvendigvis har med hinanden at gøre.

Well, jeg har virkelig google for at prøve at få det til at virke, og det har ikke båret frugt, så jeg må bare væbne mig med tålmodighed til vi får Oreo formentlig.
#291280
Det er fordi disse stemmeassistenter ofte kobles til sproget i menuerne. Så hvis man vil have f.eks. Google Assistant nu, så kan man prøve at ændre til engelsk sprog. Hvis det ikke hjælper, skal man muligvis ind og ændre region.

Udrulning af dansk Google Assistant til TV er ikke officielt begyndt endnu (selvom Assistant nu taler dansk).

Philips siger, at det sker med Oreo, men i princippet kan Assistant godt tilføjes på ældre Android TV-versioner. Det er op til producenten.
#291283
Det synes jeg så ikke helt er sådan knyttet til Alexa.

Jeg kan skrue op ned for lyd, skifter kanaler/input , slukke/tænde med Alexa, og den er da på dansk i menuerne mens Alexa er på engelsk.

Så måske ligger der en oversættelse i Alex implementering men velnok ikke i selve firmware, for der er engelsk vel altid at finde der og kan linkes til disse navne som standard.
Af Kreilo
#291292
Rasmus Larsen skrev:Det er fordi disse stemmeassistenter ofte kobles til sproget i menuerne. Så hvis man vil have f.eks. Google Assistant nu, så kan man prøve at ændre til engelsk sprog. Hvis det ikke hjælper, skal man muligvis ind og ændre region.

Udrulning af dansk Google Assistant til TV er ikke officielt begyndt endnu (selvom Assistant nu taler dansk).

Philips siger, at det sker med Oreo, men i princippet kan Assistant godt tilføjes på ældre Android TV-versioner. Det er op til producenten.
Jeg er Google Home bruger, og er egentlig glad for det, men det undrer mig meget at det skal være så skrabet ift. hvad de kan i USA. Jeg vil gerne snart have at mit stue tv kan styres med stemmen også. Det har Android, og det har built in Chromecast, så kom nu ind i kampen Google, det kan vel ikke være så svært! !:(
#291297
Rasmus Larsen skrev:Men bruger du så ikke Alexa via en ekstern enhed? Det jeg mener er den indbyggede løsning af Google Assistant, som jo kan noget mere ned hvis man bruger den via f.eks. Google Home.
via ekstern enhed? det må være en Echo f.eks? Jo, det bruger jeg , præcis som man ville med Assistenten.

Jeg ved ikke hvad google mic på fjernbetjening skulle gøre bedre, når den blev asisstent på tv't som supporteret, folk ville jo klage hvis du kunne noget smart på tv't men ikke via home, så det vover de nok ikke at lave.
#291299
Der er forskel på, hvad man kan med stemmeassistenterne via hhv. eksterne enheder og indbygget funktion i tv'et. Det er specifikke funktioner relateret til tv'et.

Når Google Assistant integreres i tv-skærme, så får man f.eks. mulighed for at søge efter film på tværs af supporterede tjenester. Man har jo en fuld brugerflade, så den kan vise nogle ting, som man ikke kan få med ren stemme-feedback.

Via eksterne enheder er man til tider begrænset til simple tv-kommandoer såsom lydregulering, tænd/sluk og input-skift. Tag f.eks. Samsungs kommende implementering af Assistant og Alexa, der kun fungerer via eksterne enheder.