Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#291209
Overskriften siger snart det hele :) Jeg vil gerne hører af hvad som i mener er det bedste TV som kan købes imellem 4000-6000 kr på 55 tommer? Personligt vil jeg foretrække LG da jeg er ret vild med deres styresystem, men er meget åbne over for at producenter hvis kvaliteten der bare er bedre?

Tak
#291218
Tak for dit svar Henrik. Det er jeg helt med på, men som også selv nævner er det over det budget som jeg vil bruge på et nyt TV på nuværende tidspunkt. Derfor hvis du, eller andre, har bud imellem 4000-6000 kr er jeg meget interesseret.
#291221
OK, tyder på at Samsung åbenbart er den producent som man skal have når man ønsker et LCD Tv. Er ikke helt så vild med designet på ue55nu8005 da jeg mere er til sølvkant frem for sort, men man kan jo heller ikke få det hele?
#291224
Næ, ikke nødvendigvis. Når folk søger råd her på FP ang. nyt TV, forsøger vi altid at finde det bedste billede til prisen. Ikke ret mange her vil anbefale dig et LG, medmindre det er OLED. Nogle går dog mere efter design end et godt billede, og nogle vil have begge dele. Men til den pris du har i tankerne er mulighederne begrænsede. Ellers kan jeg anbefale dig at læse div. tests/anmeldelser her på sitet. Og selvfølgelig følge med i tilbudene:

https://www.flatpanels.dk/januarudsalg2019.php
#291231
lnielsen skrev:OK, tyder på at Samsung åbenbart er den producent som man skal have når man ønsker et LCD Tv. Er ikke helt så vild med designet på ue55nu8005 da jeg mere er til sølvkant frem for sort, men man kan jo heller ikke få det hele?
Og det er så forkert.

Samsung Tizen opdateres generelt ikke mere end 1 år.

Sonys Android opdateres generelt "mere end 1 år" selv det kan tage tid.

Sonys skærme er generelt bedre til bevægelseshåndtdring end konkurrenterne, dvs til blandet andet sport.

Samsung har været gode til at deres NU model i år ikke er udstyret med et IPS panel, men derimod et VA panel som der ofte er enighed om blandt finschmækere, giver de bedste fordele i kraft af et bedre sortniveau.

Gamer du meget eller sidder du i en hjørnesofa med hele familien eller hænger dit tv oppe i en skrå vinkel, kan det måske være en fordel med IPS.

Både TCL, 55" Sony XE8505 til omkring de 5700 kr,har begge skærme med VA panel,men desværre har Pricerunner og de gængse steder som Elgiganten, Power,Wupti osv. Ikke rigtigt fundet ud af at der er flere gode producenter af et 55" tv.

Men ja. Det kan med fordel se om det er muligt at hæve budgettet til 8000 kr for så kommer du tættere på LG/Philips OLED som giver så mange flere fordele end Sony, Pana og Samsung's LCD.
#291245
Sport er helt sikkert afgørende for mig da mit fjernsyn primært bruges til fodbold, nyheder og børne-tv. Også derfor at jeg ikke ønsker OLED da jeg er bange for burn-In. Når mit budget ikke er højere end 4000-6000 er det fordi at jeg kun ønsker at have det i nogle år indtil microLED kommer ned i normale priser og derfor vil jeg ikke betale for meget for et ‘overgangs tv’.
#291249
lnielsen skrev:Sport er helt sikkert afgørende for mig da mit fjernsyn primært bruges til fodbold, nyheder og børne-tv. Også derfor at jeg ikke ønsker OLED da jeg er bange for burn-In. Når mit budget ikke er højere end 4000-6000 er det fordi at jeg kun ønsker at have det i nogle år indtil microLED kommer ned i normale priser og derfor vil jeg ikke betale for meget for et ‘overgangs tv’.
Ja ,, det bliver spændende når Panasonic, LG og Sonys MicroLED kommer ned i pris, men OLED tv bare stiger og stiger i salgstal verden over og er nu snart også at finde i Smartphoneskærme,så mon ikke MicroLED får det mere end svært ved at bryde OLEDs styrker og priser ..55" for omkring 8.500 kr og vel snart omkring de 8000 kr..?
#291262
Hvis du venter på noget andet og ikke vil bruge for mange penge så køb NU7105, den er vel nærmest årets value for Money tv i budgetklassen, hurtig i styresystem, kanalskifte, menu mm. Den er velegnet til spil da den har lav imput lag ( forsinkelse ) Med VA panel der giver en bedre billedoplevelse end IPS paneler, der dog har bredere betragtn8ngsvinkler..

Den koster tilmed kun 4000

Den er blandt årets tv på denne side

https://lydogbillede.dk/arets-bedste/aa ... 2018-2019/