Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#291143
Jeg har netop skiftet mit LG tv ud med et Samsung Q6FN. På det gamle LG tv tog det ikke alt for lang tid at skifte mellem to forskellige ISF-billedprofiler, når der var hhv. lyst og mørkt i rummet og derved justere lysniveauet på skærmen.
På det nye Samsung tv kræver det mange flere klik at ændre denne indstilling - hvordan håndteres dette nemmest i dagligdagen? Den eneste løsning jeg lige kan se er hele vejen ind i indstillinger og justere manuelt. "Eco solution" hvor backlight selv justerer sig efter lysset i rummet er ret aggressiv - den er generelt alt for lys, synes jeg. Også selvom "minimum backlight" sættes lavt.
Om aften foretrækker jeg en backlightindstilling på 11, og om dagen når solen skinner en backlightindstilling på 45.

Godt nytår :)
#291195
Hej ? vi har selv samme problem i vores stue med kæmpe vindues partier over for tv’et, så vi gør det at om dagen i sommer halvåret , der ser vi tv på Dynamisk med fuld skrald på backlight lyset og om aftenen ser vi på en modificeret naturlig profil med 6 på backlight og 0 på den anden lys indstilling ? kan ikke lige huske hvad den beskrives som ?
#291351
Samsung har førhen brugt nogle service fjernbetjeninger, hvor man kan have genveje til lidt af hvert, men jeg har ikke set disse nogen steder og heller ikke hørt om, at man kan få fingre i de IR koder de udsender.