Debat og råd om tv-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærms-tv
Brugeravatar
Af Thomas Hedegaard
#290135 Hej,

Jeg har brug for nogle anbefalede indstillinger / settings til LG B8, når jeg spiller på min PS4 pro med HDR til - pt. synes jeg, at det mørke er for mørkt og det lyse for lyst.

Nogen der kan hjælpe? Eller vil dele erfaringer? :)

Mvh. Thomas
Brugeravatar
Af Thomas Hedegaard
#290405 Jeg synes at billedet er for mørkt de mørke steder, og for lyst de lyse steder.

Jeg blev efter kort tid nærmest blændet, eller mine øjne blev ihvertfald hurtigt trætte.

Jeg vil da ikke afvise, at jeg gør noget forkert ...
Brugeravatar
Af Bagle
#290620 Jeg må også indrømme at jeg er begyndt at sætte tvet til standard mode i stedet for game mode, velvidende om at responstiden ryger i vejret.. billedet bliver bare for mørkt i game mode og syntes ikke at jeg bemærker den store ændring i responstiden
Brugeravatar
Af Blackspot4200
#292926 Sæt den til TechniColor profilen, aldrig den standard profil.
Billedet har et ekstremt blåt farvestik i standard profilen og der bliver tilføjet en del kunstig skarphed.
Brugeravatar
Af Blackspot4200
#293015 Hej Thomas

Hmm okay, altså problemet med at HDR i Game mode er ret mørk, kender jeg en del til på 2017 OLED modellerne, men syntes ikke at opleve det samme på 2018 modellerne.

Kan du tage par billeder og sende til mig:

Enten på mobil:

26 57 28 00

Eller mail:

[email protected]

Lige så jeg kan se hvordan det ser ud, det kan jo være ret forskelligt hvordan man opfatter det :)
Brugeravatar
Af razerdk
#293044 @Blackspot4200, har du nogle før/efter billeder af B8 HDR kalibrering du kan lægge op?
Jeg synes jeg så nogle på din hjemmeside af en ældre OLED model...
Brugeravatar
Af Blackspot4200
#293132 Nej ikke billeder før og efter kalibrering, kun diverse billeder fra softwaren som jeg altid kan hente frem.

Jeg har kun haft fingrene i 2 B8ere og resten er C8ere, dem har jeg til gengæld haft en del af !

Det er ikke så tit jeg får taget billeder når jeg ude hos kunderne, jeg brugte et spejlrefleks før men det er røget på pension.
Brugeravatar
Af razerdk
#293161 Softwaren? Menes der simulerede billeder?

Nu du både har haft fat i B8 og C8 hvad vil du så mene er den billedmæssige største forskel på de to? Der har været en del debat herinde omkring omkring netop det emne.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#293162 Nej, der menes målingerne af skærmens farveforløb. De samme grafer, som vi viser i anmeldelserne.