Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#295092
lennon skrev:Man bliver nok lidt hårdhudet . Efter at have overlevet 2 stk plasma uden burn-in , men retfærdigvis med et par meget sjældne tilfælde af IR, er jeg nu ejer af OLED på 2. år . Og her har jeg endnu ikke observeret antydningen af nogen af delene . Jeg skåner ingenlunde mit TV . Efter 3 timers (elendig) landskamp på 5’ eren forleden, var jeg bevidst om,at netop denne kanals logo er ekstrem agressiv, og dermed gift for OLED. Men der var INTET . Tilfældigvis gamer jeg ikke, og jeg ser aldrig hverken tekst-tv eller News .
Med udgangspunkt i egne erfaringer, og som flittig bruger af diverse fora erkender jeg at problemet eksisterer, - og er blevet blæst ud af proportioner .
Hm men stadigvæk til grin at man skal spekulere på om man ser for meget TEKST TV-NEWS i forhold til indkøb af OLED
#295095
Det skal man jo heller ikke hvis ens tv mønster er normalt, der er bare områder man skal være opmærksom på hvis man ser tv2 news hele dagen.

Jeg ser tv2news, aldrig ttv, en del kanal5 på skærmen, og måske er det tv2news jeg har skimtet i bunden, og logo var kanal5(det er så væk) , men jeg er jo selv skyld i det, da jeg ikke kører standby, det er sådan små ting man bare skal huske.
Det er da ikke anderledes end at huske at børste tænder, ellers kommer du nok oftere til tandlægen :) Dropper du tandbørsten og så tror at cola og slik undgås, så går det nok. Folk med kørekort, sidder heller ikke og træder på koblingen hele tiden, det er jo bare ting man lærer, ligesom mobil og andre forbehold.

Livet er fyldt med forbehold. Gå ikke overfor rødt ellers.....
#295097
George1_ nu er LCD jo heller ikke 100% resistent overfor burn-in , og lige præcis tekst-tv -(som de fleste parkerede i forrige årtusind) kan sagtens være destruktiv for LCD på den lange bane .
Igen, problemet eksisterer - men mon det trods alt ikke er mindre end tint-problematikken ? Eller meget mindre end LCD's bleeding/blooming og tordenflue risiko ? Op til den enkelte at vurdere, men en ting er sikkert - ingen af teknologierne er fejlfri, uanset pris !
#295183
bbplayer skrev:Det skal man jo heller ikke hvis ens tv mønster er normalt, der er bare områder man skal være opmærksom på hvis man ser tv2 news hele dagen.

Jeg ser tv2news, aldrig ttv, en del kanal5 på skærmen, og måske er det tv2news jeg har skimtet i bunden, og logo var kanal5(det er så væk) , men jeg er jo selv skyld i det, da jeg ikke kører standby, det er sådan små ting man bare skal huske.
Det er da ikke anderledes end at huske at børste tænder, ellers kommer du nok oftere til tandlægen :) Dropper du tandbørsten og så tror at cola og slik undgås, så går det nok. Folk med kørekort, sidder heller ikke og træder på koblingen hele tiden, det er jo bare ting man lærer, ligesom mobil og andre forbehold.

Livet er fyldt med forbehold. Gå ikke overfor rødt ellers.....

Kan bare konstatere vi ikke er enige, emnet har været debatteret, problemet er jo at normalt tv forbrug er meget individuelt, og det er ikke præcist formuleret nogle steder, der er nok en grund til at der ikke gives garanti mod burn in.
#295191
Spørgsmålet er om der ikke har hesket en form for defacto garanti ihvert fald i DK. Er der kendskab til nogle tilfælde hvor kunder IKKE har fået en OLED ombytter pga "unormalt" brug ?