Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#289631
Jeg har købt en tv ophæng fra HN model VÆGBESLAG LED-096 32-70'
https://www.harald-nyborg.dk/p9222/vaeg ... -096-32-70
til mit 65 tommer Philips, jeg fik monteret den lille plade fast på muren og så ville vi lige tjekke den hang helt lige inden vi monterede den afslutende dækplade og alle kabler og nu vil den sku ikke slippe tv-et igen. !:(
Jeg syntes jeg går slavisk frem efter guiden https://www.harald-nyborg.dk/media/atta ... 131545.pdf som siger løft 2 cm ned igen og derefter skulle den kunne løftes fri, har også prøvet kun den ene side men alt syntes nytteløs den vil bare ikke fri også selv om vi hiver max af hvad vi tør uden at skade tv-et, og den hænger nu så tæt på muren med mindste afstandstykke monteret i bunden så jeg ikke kan komme bagved med den ekstra kabel jeg vil have tilsluttet.
Jeg fortryder selvfølgeligt at jeg købte sådan noget lort der ikke vil slippe igen men vil lige høre om der er andre der har samme dumme ophæng, og de har haft held med at få tv afmonteret igen og som måske har et tip til hvad jeg kan gøre/prøve inden jeg banker væggen ned for at få den løs. ;;)
#289642
Det har vi har også prøvet ret så mange gange uden held, og der har været en hel del der har forsøgt sig på diverse måder både ud fra brugsanvisningen,plus et par youtube videoer og brugt samme fremgangsmåde den slipper jo fint nok på videoen, men det gør vores af en eller anden grund bare ikke, eneste forskel fra video og guiden i brugsanvisning er at jeg ikke nåede at få plast dækpladen monteret inden den låste sig fast, men kan ikke på nogen måde forestille mig det skulle kunne ændre noget, så der er jo nok kun tilbage at følge Brian H s råd :-/
#314899
Jeg havde fuldstændigt samme problem.
Jeg prøvede mindst 100 gange uden hæld, og var derfor sikker på at beslaget var beskadiget eller defekt.

Jeg endte med at tage ned til HN og se om jeg kunne lure låsesystemet, som er baseret på en kugle der kører i en slags ramme.

Derefter fik jeg skærmen af i første forsøg.

Løsningen var at hive skærmen op, mens jeg tilter skærmen fra Venstre mod højre (når man kigger på skærmen). Jeg tiltede skærmen mere end hvad der så sundt ud, men uden at vride i den.. derefter sank jeg den i bund, stille og roligt.
Mens skærmen tilter (meget) kunne jeg med et hurtigt og fast ryk, vride skærmen mod højre. Dermed gav den slip af beslaget, og det har birket lige siden.

Håber det hjælper nogen