Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Aliaz
#287412
LG OLED 65".
Har C8 med den nyere billedprocessor et sebart bedre billede end B7?
Hvis ja, hvor er forskellene?

Sort er belragende sort på B7. Farverne er enormt flotte.
Jeg kan ikke sætte en finger på billedet af B7, men har ikke set C8 så ved ikke, hvad jeg evt går glip af.
Har ikke tænkt mig at udskifte. Er blot nysgerrig.
Af Aliaz
#287453
Torben Rasmussen skrev:C8 har en bedre håndtering af bevægelse hvis man aktiverer TruMotion end B7. Der er færre artefakter. Og så kan C8 kalibreres på hardwareniveau.
Hej Torben. Tak for svaret. Og hvis man slår TruMotion fra er der vel 0 forskel på det punkt? Så vidt jeg ved rådes der generelt til at det slås fra. Jeg oplever ingen hak i en fodboldkamp.
Jeg ved ikke hvor tæt på perfekt Technicolor profilen kommer, men jeg tror det er virkelig meget tæt. Jeg mindes, at en der kalibrerer også har nævnt samme.
Af Aliaz
#293226
Torben Rasmussen skrev:Technicolor er lidt for rød, men ellers ret god. Uden TruMotion er der arbejdet lidt med gradienter, men ikke noget jeg synes bør afgøre valget.
Hej Torben. Jeg vil gerne prøve manuelt at fintune billedet på mit LG OLED 65" B7v. Jeg tager udgangspunkt i technicolor profilen.

Du skrev i en anden tråd:
"Det bedste udgangspunkt er, at bruge Technicolor-profilen og så måske lige på øjemål justere på den røde nuance i højlyset (Rød+). Den plejer at være lidt for rød i det. "

Mit bud er også at billedet er en smule for rødt ellers super godt.
Kan du guide mig til hvor i menuen og under hvad jeg præcist skal forsøge at sænke rød. Jeg mindes der står noget med rød flere steder.
Hvis du har leget med det - hvad satte du rød til at stå på?
Jeg er klar over der er forskel på skærmene, men vil godt prøve at tage udgangspunkt i det du havde held med. Tak.
Af Aliaz
#293243
Har lige prøvet med -3 i stedet for 0. Rød under hvidbalace. Så udelukkende justering af denne og ikke justering af rød under Farvestyring hvor Mætning, farvetone og lysstyrke kan justeres. Korrekt forstået? Kan du huske hvor meget du justerede på hvidbalancen rød i trin?
#293247
Ja, det er korrekt forstået. Du skal ikke rode med farvestyringen.

Jeg husker ikke hvor meget jeg justerede på den røde. Det er ret længe siden og TVet står hos en kammerat, hvor jeg ikke lige roder med det på fast basis.