Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af henrik.bendtsen
#285500
Hej.
Har købt E6 i maj 2017 hos Elgiganten, der er nu kommet vandrette grønne streger i bunden af panel, 13 november 2018 kontaktede jeg Elgiganten pr tlf, og fik oplyst, at jeg skulle kontakte LG support, de bad mig sende pr mail 3 billeder med fejl med 3 forskellige motiver på skærmen, og så kopi af faktura, så vil de kigge på det, oplyste de.
Har i dag ringet til kunde support, og damen jeg talte med startede med at sige de ikke tog imod reklamationer på burn-in (ved faktisk ikke om det er det der er galt ) jeg gav udtryk for at der er en fejl, hun spurgte om TVét havde stået på samme kanal i mere end 4 timer, hvilket jeg mente det ikke havde, men så programmer der til tider varede 2-3 timer, under samtalen forhørte hun en tekniker om de havde et svar vedrørende forløb og en tids horisont, det havde de ikke, men jeg ville blive kontaktet inden for rimelig tid, til slut spurgte jeg om hun ville sende en mail for at bekræfte modtagelsen af min mail, det var ikke deres fremgangsmåde, jeg ville blive kontaktet.
har selvfølgelig læst diverse artikler og forums vedr denne fejl, men synes det virker som et ærgeligt forløb.
Nogen der har oplevet at LG frasiger sig retten til at tage imod reklamationer vedr "farve fejl" Det er mit første OLED, og er godt tilfreds med billede kvalitet. Benytter ikke fuld kontrast/lys. Vh
Henrik
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#285505
Burn-in er ikke grønt! De her supportmedarbejdere er altså ikke altid hentet fra øverste skuffe...
Brugeravatar
Af bbplayer
#285516
Burn-in har ingen farve :)

Du kan sådan set være ligeglad med hvad de grønne streger er, du går ned til forretning og afleverer den dom defekt og så må de lave den. Så er den ikke længere, du tager selvf. billeder af skærmen hvor man tydeligt kan se de streger.
For en sikkerhedsskyld, så tager du også billede af bagside og kanter, da der kan ske fejl under fragt, og du skal helst påvise det ikke var sket når du afleverede dette, eller hvad der nu kan ses efter du får den tilbage.
Af Grandahl
#285521
Det er vel også Elgiganten du skal gå din gang til er det ikke?
Af henrik.bendtsen
#285676
Elgiganten oplyser, at jeg skal rette direkte henvendelse til LG, på tlf 78796454, hvordan filen oploader jeg et pic ??
Af henrik.bendtsen
#285677
billede fyldte for meget, har tilpasset det, nu er der for få tegn, det er sgu da lidt bøvlet for et spejlæg
Vedhæftede filer
nederst i billede
nederst i billede
IMG_20181113_161707 tilpasset.jpg (441.13 KiB) Vist 2158 gange
Brugeravatar
Af bbplayer
#285682
De striber ligner godt nok en anden fejl vi har set for nogle uger tilbage? Dog grå, ikke grønne.
Af tarok
#286313
Det er et totalt uacceptabelt svar fra Elgiganten at henvise til "burn-in", når vi snakker om grønne streger. Må sige det er meget skuffende og fortæller mig, at man skal holde sig langt væk fra sådanne steder i fremtiden.
Af henrik.bendtsen
#288227
Mail med billeder LG-support havde modtaget i november, er i dag blevet væk, de oplyser, at de ikke har modtaget noget fra mig, selv om vi har talt om de billeder i tlf efterfølge. senere i dag oplyste de, at de havde fundet mail alligevel, og damen jeg talte med, ville lige se på sagen, jeg ventede igen, og fik oplyst at sagen nu var oprettet, så jeg ville blive kontaktet af en tekniker der vil komme at kigge på tv. damen oplyser at jeg evt skal betale for tekniker besøg, hvis der konstateres fysiske fejl på tv (tv købt 5/17), det mente hun der var en lille chance for, jeg spurgte om tv skal have nyt panel, eller om jeg får nyt tv, damen oplyser panel bliver skiftet(øv) og rep tager ca 14 dage, og der er ikke mulighed for låne tv. er det en fejl jeg også vil risikerer at få på andet panel (samme gen. panel) eller ville et nyt tv(nyere generation) have været det mest optimale ? håbet på at de byttede det med en generation nyere, det er jo december.
Af henrik.bendtsen
#288235
har brug for hjælp, billede jeg har lagt ind d. 21/11, er det burn-in, eller er der nogen som kan præcisere hvilken fejl det er,bliver fejlen værre/større ? er blevet kontaktet af LG`s samarbejds partner vedr afhentning, og ud fra de billeder han har modtaget , mener han det er burn-in, og derfor mener han det skal repareres , jeg gav udtryk for at jeg havde forventet et skiftet panel, eller at tv blev byttet, det kunne han ikke tage stilling til. er det ved denne type fejl andre har fået skiftet tv eller panel ? har kørt panelrens i en periode, som jeg sætter igang hver morgen, og der er ingen forskel.