Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dktipe
#285259
Hej.

Hvilket vægbeslag skal jeg vælge til Sony AF8 65”. Kan se det bruger VESA 300 x 300

Havde egentlig tænkt mig at købe dette men jf beskrivelse passer det kun til 200 x 200, 400 x 400 osv men det er måske blot fordi de ikke skriver de mellemliggende ?

Eller skal jeg gå efter SU-WL450 som er det originale beslag. Jf specifikationer rager front 7,6 cm ud fra væg med det.

Vil gerne have montering så tæt på væg som muligt og en solid montering så hvad skal jeg vælge, hvad anvender i ?

Jf Sony brugsanvisning så anbefaler de professionel til at montere men det tænker jeg blot er den alm ansvarsfraskrivelse selv om man selvfølgelig skal være forsigtig med et skrøbeligt OLED panel. Er der noget jeg skal være specielt opmærksomme på ?
Af dktipe
#285273
Vailant skrev:Med det her kommer du vist ikke meget tættere på væggen, 0,9cm.
https://www.av-cables.dk/vaegbeslag-32- ... 32-55.html

Jeg har hængt mit eget 65" Sony A1 op med det.

Om den er solid - tjah, den falder i hvert fald ikke ned af sig selv. ;)
Den ser fin ud, men der står den kun går op til 55” tv... ? Men der findes måske en version til 65”.

Vil du sige den er bedre end et wireophæng som det jeg linker til ovenover ?
Af dktipe
#285274
Torben Rasmussen skrev:Mangler der et link?

Vogels 305 er et bud. Det kræver ikke en fagmand at sætte et beslag på.
Den ser umiddelbart ikke ud til at være på lager nogle steder, måske pga den lidt peberede pris :)

Den hænger 1,5 cm fra væg, lidt mere end de 0,9 som det andet foreslag var. Skulle der iøvrigt være noget i vejen for at vælge det wireophæng jeg har linket til ovenfor også selv om det ikke lige understøtter 300 x 300, det understøtter jo 200 x 200 og 400 x 400 :)
#285278
Torben Rasmussen skrev:Jeg havde ikke taget et wireophæng til noget TV. TVet hænger ikke stabilt på sådan et.
Det er rigtigt at man kan rykke tv lidt ligesom med et billede men der er ikke risiko for det faldet nef efter min opfattelse. Men ja måske skal jeg vælge et rigtigt beslag denne gang.
Brugeravatar
Af Vailant
#285287
dktipe skrev:
Vailant skrev:Med det her kommer du vist ikke meget tættere på væggen, 0,9cm.
https://www.av-cables.dk/vaegbeslag-32- ... 32-55.html

Jeg har hængt mit eget 65" Sony A1 op med det.
Den ser fin ud, men der står den kun går op til 55” tv... ? Men der findes måske en version til 65”.

Vil du sige den er bedre end et wireophæng som det jeg linker til ovenover ?
Du skal ikke hænge dig så meget i hvad de skriver om op til størrelse. Som skrevet, så har jeg brugt samme ophæng til mit 65" OLED TV, der vejer lige knap 30kg - og det funker ganske glimrende. :)

Wireophæng - kender ikke lige monteringshullerne på AF8, men det duer i hvert fald ikke til mit XE9005 (som i stedet blev sat op med ovennævnte beslag) - så hænger skærmen og dingler ud fra væggen. Ved wireophæng skal hullerne sidde helt oppe i toppen af skærmen, ellers er der stor risiko for at det "vælter" ud fra væggen.
Af dktipe
#285290
Vailant skrev:
dktipe skrev:
Vailant skrev:Med det her kommer du vist ikke meget tættere på væggen, 0,9cm.
https://www.av-cables.dk/vaegbeslag-32- ... 32-55.html

Jeg har hængt mit eget 65" Sony A1 op med det.
Den ser fin ud, men der står den kun går op til 55” tv... ? Men der findes måske en version til 65”.

Vil du sige den er bedre end et wireophæng som det jeg linker til ovenover ?
Du skal ikke hænge dig så meget i hvad de skriver om op til størrelse. Som skrevet, så har jeg brugt samme ophæng til mit 65" OLED TV, der vejer lige knap 30kg - og det funker ganske glimrende. :)

Wireophæng - kender ikke lige monteringshullerne på AF8, men det duer i hvert fald ikke til mit XE9005 (som i stedet blev sat op med ovennævnte beslag) - så hænger skærmen og dingler ud fra væggen. Ved wireophæng skal hullerne sidde helt oppe i toppen af skærmen, ellers er der stor risiko for at det "vælter" ud fra væggen.
Hej igen. Kan se de også har et beslag som går op til 70 “ men som du siger er det anset sikkert helt ok. Så længe det kan klare vægten og har VESA 200 x 200. Så der er vel ingen grund til at tage det store.

Følger alt tilbehør med, skruer osv og sidder det godt fast på beslag så det ikke kan falde af ?