Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#284771
Hej alle.

Da jeg har haft mange uheldige episoder med at opgradere firmware er jeg meget skeptisk og nervøs for at opgradere til denne nye 05.80.04.
https://www.lg.com/dk/support/software- ... =OLED65C7V

Er der nogen som har gjort det og alt bare køre som det plejer?

Jeg har ingen problemer men kan jo være det fixer noget som troede bare er sådan ;)

/Daniel og tak
#285599
Jeg har et 2016 LG OLED, så ikke lige relevant her, men jeg føler alligevel behov til at komme med en generel betragtning. Jeg er i hvert fald blevet meget kølig på LGs firmware-opdateringer. For mit vedkommende, så har en opdatering påvirket HDMI CEC således, at bokse ikke altid kan slukke tv'et (bokse tænder stadig tv'et hver gang).

Og der er jo problemerne med lys-dimming, klager over mørkere Spil- og Technicolor-profiler. Det er jo fint nok, at LG forsøger at forbedre produkterne, men den totale mangel på ændringsdokumentation i firmware-opdateringerne er problematisk.

Mit LG TV er fuldstændig afkoblet fra nettet nu. Hvis det ikke var for at rette problemet med hævet sort på Dolby Vision via HDMI, så havde jeg slet ikke opdateret det længere.
#285609
Rasmus Larsen skrev: men den totale mangel på ændringsdokumentation i firmware-opdateringerne er problematisk.
Det er så en general opfattelse fra alle de store producenter, ingen af dem vil forklare, hvor de fejler, ser du på mobil telefoner og de månedlige fixes, så forklarer mobil producenter intet, bare at du har en opdatering som du kan installere.

Du kan exceptionelt finde informationerne ved spil til pc.

Så LG er nok ikke alene, vi kan skrive det samme om samsung, philips,panasonic og andre. Der er desværre et generelt problem, at folk opdaterer som Sony gjorde deres for at ødelægge DV oplevelser, så har de alle deres svage sider ved opdateringer men det løser intet at trække stikket ud til internet for modsat, så får du heller ikke de skjulte rettelser, som måske lukker døre til tv, rettelser til kanaler/tvguide eller bare andre funktioner.

Man kan, det betyder dog ikke at det er det rette at gøre.
#285618
Mit TV er ikke blevet opdateret det sidste år. If it aint broken...

Problemet er naturligvis, at du så også går glip af sikkerhedsopdateringer, som kunne være essentielle, men hvad gavn har man af et ødelagt TV, som til gengæld har seneste sikkerhedspakke?
#285624
Torben Rasmussen skrev:Mit TV er ikke blevet opdateret det sidste år. If it aint broken...

Problemet er naturligvis, at du så også går glip af sikkerhedsopdateringer, som kunne være essentielle, men hvad gavn har man af et ødelagt TV, som til gengæld har seneste sikkerhedspakke?
Det handler ikke om at være i stykker men f.eks sikkerhedsbrister, reklamer som fjernes, eller funktionalitet som du ikke ser men så lægges til, præcis fordi du ikke informeres ved du ikke hvad du siger nej tak til. Men ja, er du til tilfreds , så er det jo også fint men argumentet her er ikke det gamle if it ain't broken, dont fix it, for dengang gik man ikke ind med sin vaskemaskine og fik ny funktionalitet samtidig med de ordnede en fejl. Så den er lidt gammeldags og holder ikke på nutidens trend at man får løbende rettelser og opdateringer.

Der er vist en anden mere nutidig trend som passer dig bedre,
smid ud og køb nyt istedet, så ødelægger du ikke det gamle ved at opdatere, så får du bare helt nyt, for hvad, det koster jo kun penge.
#285634
DanielPT skrev:hej Rasmus. Jeg kan læse en har fået dårligere HDR kvalitet efter opdateringen. Du har helt ret de burde skrive hvad de fixer. Hvis man ser på hvordan Oneplus gør det sku iorden!

https://www.avsforum.com/forum/40-oled- ... st57113282
Jeg kan ikke finden fejlen du taler om på HDR, ikke andet end en masse som kalibrerer deres skærme efter ny opdatering?
Det er korrekt at hvis nyeste opdatering retter en fejl som vedrører HDR eller farver, så må en gammel kalibrering jo være forkert?
#288981
DanielPT skrev:Der er ny opdatering ude 5.80.10.
Nogen der har rullet den på og ikke fået nogen fejl?

Tak.
Mit 55B7 har lige opdateret, men har ingen ide om hvad der ligger i dne opdatering?
#288985
[05.80.10]
1. To improve that the subtitle is not displayed when HbbTV app in on. (except US Model)
2. Change HDR luminance curve. (webOS4.0 O18 Model)

Så måske det betyder at der skal kigges på kalibrering efter opdatering