Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JensenS
#284435
Hej alle sammen
Jeg har også brug for lidt råd.
Jeg vil gerne have et nyt, og lidt større tv til stuen. Tvet skal primært bruges til Sport, Xbox One X og Streaming.

Indtil nu har vi haft et mindre 40-43 tommer Samsung KU6075.

Vi har pt kig på 2-3 stykker der ligger indenfor en overskuelig pris.

Samsung 55" UHD Smart TV UE55NU7105 - den står til 4444,-

Samsung 50" UHD Smart TV UE50NU7475 - den står til 5999,-

Samsung 55" UHD Smart TV UE55NU8005 - den står til 5999,-

Er der en at foretrække, og ville nogle af dem give en mærkbar forskel i tvoplevelsen?

Hilsen Jensen
Af JensenS
#284437
Kan se denne også er anbefalet her inde:
Samsung 49" Q6F 4K UHD Smart TV QE49Q6FNAT - står til lige under 6000,-

Vil gerne finde et jeg syntes er en forbedring til min gamle, og som kan levere i 4K og HDR og alt det guf :)
Af PeterD
#284450
JensenS skrev:
Vil gerne finde et jeg syntes er en forbedring til min gamle, og som kan levere i 4K og HDR og alt det guf :)
Vil mene at ved god HDR og det gode guf, kommer ved et 55" og omkring 8500 eller OLED.

NU74 er nummeret større end NU71.
Bum-Bum...Eller ikke det store.. O-O

https://www.flatpanels.dk/artikel.php?s ... 1525852344

Jeg havde taget Q6F. Noget et af de bedste 49" LCD tv på markedet
Af Grandahl
#284587
Du kan danne dig et overblik over Samsungs skærme her

https://www.flatpanels.dk/artikel.php?s ... 1525852344

Du kan ligeså godt vælge NU7105 der er kun få detaljer til forskel, Q serien er skridtet op kvalitetsmæssigt.. Hvis du rigtig vil have udbytte af HDR, hvis det er vigtigt for dig skal du op i Q8 hvis du vil blive i Samsungfamilien.. Det er et rigtig godt tv, dog noget dyrere..

Alternativt er OLED skærme det næste skridt ved HDR
Af JensenS
#284588
Vil der være en mærkbar forskel fra mit 6075 op til 7105, eller er det kun processor og opdateringer jeg får der?
Af PeterD
#284599
Grandahl skrev:Du kan danne dig et overblik over Samsungs skærme her

https://www.flatpanels.dk/artikel.php?s ... 1525852344

Du kan ligeså godt vælge NU7105 der er kun få detaljer til forskel, Q serien er skridtet op kvalitetsmæssigt.. Hvis du rigtig vil have udbytte af HDR, hvis det er vigtigt for dig skal du op i Q8 hvis du vil blive i Samsungfamilien.. Det er et rigtig godt tv, dog noget dyrere..

Alternativt er OLED skærme det næste skridt ved HDR
Der er ingen grund til at gøre Q8 LCD bedre. .

På lysstyrke er det ( måske?) bedre end OLED, men på sortniveau, farver er OLED bedre og ofte billigere end Samsung's LCD tv.

Et 55" Q8 LCD tv koster altså 12.990 kr.

Et 55" OLED koster efterhånden 9999 kr mange steder, bla. i Power så hvis "det næste skridt op" er bedre og billigere så bør det indgå i ovrvejelserne.

Især hvis man ikke køber en ny skærm hver 2 år og bare vil have det bedste.
Af DanielPT
#284604
Hvorfor ikke kigge OLED? 55" kan da købes for menneskepenge nu :)

Det er altså lækkert!
Af Grandahl
#284606
PeterD se nu hvad jeg skriver i stedet, jeg nævner Q8 som er et rigtig godt tv da han spørger om Samsung tv. Synes det fremgår tydeligt.
JensenS: Af de 3 tv du selv nævner havde jeg blevet ved den billigste NU7005, der er ikke meget i de to andre der godtgør en merpris.
Om du vil mærke en stor fremgang på billedfronten ift. det du har nu? Du vil få et bedre tv, men meget fremgang tror jeg ikke det vil være billedmæssigt. Du vil dog mærke en større oplevelse ved at gå fra det lille tv du har i dag til en 55" Det er helt sikkert.
Hvis du skal få en større forskel ift. dit nuværende skal du op i Samsungs Q serie, eller alternativt et OLED.
Men ved NU7005 får du dog rigtig meget tv for pengene synes jeg, både til hverdagsbrug og spil hvor den har lav imput lag. HDR er den dog ikke gearet til.

Gynger og karuseller skal gøres op som det ofte skal :)
Af JensenS
#284645
Var hel med på at der var respons på Qled i forhold til hvad jeg havde listet, og ikke at det var Best of the Best ?
Pt ligger min overvejelse på at tage 7105 nu, og så vente 1-2 år og så købe et til 8000+, eller vente helt med tv en 6mdr-1 år og så købe et "godt" tv der..
Men takker for jeres input.