Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#284374
Hej alle sammen. Helt ny her, så håber jeg har fundet det rigtige sted at lede efter hjælp.

Setup:
TV: Samsung 55' UE55ES8005
5:1: Samsung HT-D6500
- PS3 og PS4 sat til 5:1

Nu til mit problem. Det er opstået over to perioder, hvor det nu er blevet værre.

Først opdagede jeg at mit TV ikke ville finde noget signal fra min bærbar pc. Bruger af og til min bærbar på mit pc via et HDMI kabel direkte i tv'et. Gik ud fra at noget var sket med pc'en da alt andet virkede på daværende tidspunkt.

Pludselig begyndte jeg at opleve underlige lydproblemer fra mit 5:1. Kan ikke forklare hvorfor men specifikke lyde fra min PS3 og PS4 var helt forfærdelige. Et eksempel er cutscenes i spil. Al lyd kunne være hel fin bortset fra i cutscenes, hvor lyden kunne lyde som ud af en meget hul tønde...

Nu har jeg så redone alle kabler til absolut alt for at sikre at der var orden der (og der skulle gøres rent bag tv bordet). Men efter at alt faktisk virkede som det skulle før jeg lukkede ned for at lave mad, er alt nu blevet værre....

Direkte til mit tv virker min chromecast og jeg kan komme ind i smarthub og se bluray på mit 5:1. Hvis jeg sætter PS3 eller PS4 direkte til tv'et finder den intet signal. Har kontrolleret samme kabler på et andet tv, hvor det virker fint.

Hvad der er mere underligt er, at hvis jeg er i smarthub på 5:1 når jeg tænder min PS4 kan den finde signalet. Hvis jeg så derefter hurtigt skifter over til tv eller en anden hdmi og tilbage, kan den ikke længere finde signalet. Derudover er der ingen lyd fra ps4'eren overhovedet.

Har også sat 5:1 til et andet tv, hvor det virker helt fint.

Der er altså et eller andet helt galt med mit tv, men jeg har ingen ide om hvad det er. Alt (både kabler og devices) er testet og virker på det andet tv.

Software er opdateret og jeg har også forsøgt med en reset til fabriksindstillinger. Både af TV og 5:1.

Håber i gider læse det hele og at i kan hjælpe mig :)
#284410
hvis du har noget andet at stikke i hdmiet så kan du tjekke om det er tvets hdmiconnector der er noget galt med. jeg har problemer når jeg skifter mellem mit tvs indgange, så kan den heller ikke se min ps4.
det eneste der virker for mig er at slukke og tænde fjernsynet.
#284415
dkgboe skrev:hvis du har noget andet at stikke i hdmiet så kan du tjekke om det er tvets hdmiconnector der er noget galt med. jeg har problemer når jeg skifter mellem mit tvs indgange, så kan den heller ikke se min ps4.
det eneste der virker for mig er at slukke og tænde fjernsynet.
Jeg har jo testet med både PS3, PS4 og PC i alle tre porte, så det har jeg jo prøvet. Samme problem i alle tre, så problemet må være noget andet end selve porten. Alle tre porte virker også fint med Chromecast i.
#284426
Tilføjelse: Har nu snakket med Samsung som sendte mig videre til deres service center. Til at starte med ville de ikke kigge på min forklaring før de havde tv'et, men fik lov til at forklare dem problemet.

Da de hørte ordet "HDMI" sprang de med det samme på at de ville skifte mainboardet og at det derfor er bedre at købe et nyt tv. Så på trods af de ikke kan udelukke at det er software, kan jeg nu købe et nyt tv fordi pc, PS4 og PS3 ikke virker. Så ikke intet kan som sådan erklæres defekt, der skal bare en stor udskifting til for at fikse det igennem dem, da de ikke vil gøre mere....

Håber stadig på der er nogen herinde der har ideer til hvad problemet er. Der er tideligvis nogle former for signaler det ikke kan modtage.