Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Leska
#283925
Hej

Har brug for lidt hjælp til mit TV. De sidste par måneder er det begyndt at blinke til sort skærm i et split sekund hver 15-20 ca, hvor jeg tænkte at det er ikke gode tegn, på at den lever meget længere. Så har i fredags, da jeg kom hjem om aftenen, så ville jeg se lidt tv, men nu kommer tv'et ikke længere end til logo og kan ikke tænde den med fjernbetjening længere. Kan kun tændes bag på. Har pillet alt udstyr fra, som er sluttet til at pillet strømmen fra i en 24 timer, men stadigvæk det samme problem. Har søgt lidt på om man kunne lave en reset af TV, men der til skal fjernbetjening bruges, så vidt jeg kan læse og den lader ikke til at reagere på den længere

Alle foreslag er velkommen
Af Leska
#284253
Nå, har haft fat i forsikringen. De er igang med at finde ud af om det skal til rep eller om jeg får x antal kr til et nyt tilsvarende TV

Har siddet og googlet lidt her til aften og kan se at mit TV blinker med LED'en 13 gange og det betyder så vidt jeg kan google mig frem til enten defekt strømforsyning eller andet i den dur

Håber da lidt på rep, men ellers er det da god timing, hvis det endelig skal være til black friday. Sidder allerede og tænker OLED TV
Af Leska
#289459
Så fik jeg endelig mit TV retur efter halvanden måneds tid. Det var mainboardet der var stået af, så det blev skiftet ud/reperaret

Men er ikke særlig tilfreds. Billedet ser meget utydeligt ud, som om der sidder et net hen over skærmen og gør alting utydelig/grumset. Det er lidt svært at forklare. Har også prøvet at tage et par billeder af det, men mit kamera er desværre ikke godt nok til at fange det

Har prøvet at nulstille TV'et flere gange og begyndt forfra med indstillinger.
Nogen der eventuelt har et bud på hvad jeg kan prøve, eller måske har overset ? Inden jeg får det sendt afsted til rep igen !!!!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#289460
Det lyder jo mest af alt som et problem med indstillingerne. Har du testet med kildemateriale med høj opløsning/kvalitet, bare så du er sikker på, at det ikke er dér problemet ligger?
Af Leska
#289462
Alt jeg har liggende på mit mediacenter er blu ray rips. Det er samme problem.
Har også prøvet noget 4k på netflix og det ser også grumset ud. Dog ikke helt i samme grad, som hvis jeg ser noget lavere opløsning

F.eks når jeg starter netflix op og det viser boot logo ligner den sorte baggrund bare en kæmpe stor grå plamage

Tekst kan man se ser helt pixeleret ud, selv når jeg sidder i sofaen

Det virker som om, uden at vide det, at TV'et køre i meget lav opløsning
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#289478
Send mig lige en PB, så smider jeg et par links til testfiler til dig, så du kan tjekke opløsningen.