Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#22975
Jeg er på jagt efter et fladskærms tv til soveværelset.

TV'et skal stort set kun bruges til at se dr, tv2 osv... Dvs. for mit vedkommende analoge signaler.

Jeg er ikke meget kritisk i forhold til kvalitet, og vil gerne have et relativt billigt fjernsyn.

Bilka / Føtex har et 26tommer prosonic HD ready fjernsyn med HDMI indgang og meget mere til 3000,-

Men er der nogen som har nogen erfaringer med prosonic TV?... Er de overhovedet værd at se på eller er de faktisk nogenlunde i kvalitet?

Evt. nogen som har et billede af TV'et mens det er tændt på en analog tv kanal..?
Brugeravatar
Af azrael
#22978
Prosonic er bare en mærkat som Dansk Supermarked klæber på diverse OEM-produkter, der kan komme alle mulige steder fra. Det er altså ikke et egentligt mærke som Sony, Samsung etc. Umiddelbart ville jeg råde dig til at kigge efter et andet mærke. Ofte kan man faktisk få lidt ældre mærkevareprodukter meget billigt i f.eks. El-Giganten o.l. Efter min mening er selv ældre mærkevareprodukter som regel bedre end "mærker" som Prosonic (DS) og Lumatron (FDB).
Af Balloonatic
#23097
Smagssag. Min bror har et, og synes det var helt fint. Meget bedre end jeg faktisk regnede med.
#336334
kennethbr skrev: 26. aug 2007, 11:57 Jeg er på jagt efter et fladskærms tv til soveværelset.

Bilka / Føtex har et 26tommer prosonic HD ready fjernsyn med HDMI indgang og meget mere til 3000,-

Ikke godt.

Prøvede et for 5-6 år siden:
Kunne ikke finde DVB-C kanaler ordentlig
Langsomme kanalskift når du trykker på fjernbetjeningen.
Knapper som hurtigt føles "løse/slidte".
Farver på skærmen som ikke er ordentlig afstemte/ingen nuancer. Ned hurtige scener som sport kan skærmen ikke rigtog stille skarpt på en hurtig bold osv..

Hurtigt returneret men Føtex var ikke meget for at tage imod det. Det lykkes dog med møje og besvær at overbevise dem om at skærmen ikke levede op til vores krav.

Det burde være muligt at få noget hvis du kontakter en Sony eller Panasonic forhandler eller måske endda på Den Blå Avis.
#336338
OleA skrev: 5. nov 2021, 19:36 Du kan få Samsung The Frame 32” til 2599,- i power. Men det er vist kun mandag.
Spændende at se om trådstarter springer på det tilbud på mandag, efter nu at have ventet i over 14 år. :)
#348436
Jeg tillader mig at kommentere på denne gamle tråd, eftersom den stadig vises som noget af det første på Google når man søger test af Prosonic.

Jeg stod og manglede et mindre tv til vores køkken-alrum og faldt over et 43" Prosonic ved Bilka til kun 1888 kr og havde samme tanke som Jan, måske er "bund niveauet" efterhånden højt nok til at sådan et tv kan gå an. Så vidt jeg kan se, har dette års model fået et qled panel og en hurtigere quad-core cpu.

Den specifikke model, 43QAND9022, findes her: https://www.bilka.dk/produkter/prosonic ... 200122207/

Min vurdering:
+ Android TV med indbygget Chromecast. Det virker bare, ingen ekstra omkostninger for at kunne caste og alle de indbyggede apps man kunne tænke sig
+ Menuer er responsive, brugerflade virker hurtig og nem at gå til
+ Farver er helt acceptable. Satte preset til "film" og "varm" og fik et ganske pænt billede.
+ Lidt stor men ellers solid bluetooth fjernbetjening der tilmed har indbygget mikrofon til stemmestyring.
+ Letvægt, kun 7kg uden fod. Nemt ophæng med Vesa100

- Simpel baggrundsbelysning hvor du godt kan glemme alt om dimmingzoner
- Lyden mangler dybde

Alt i alt et solidt produkt til prisen efter min mening. Som et ekstra tv til køkken, soveværelse, børneværelse eller lign. får det min klare anbefaling.