Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mads_t
#294532
Torben Rasmussen skrev:Samme issue, som vi jo også nævner i alle anmeldelserne af Sonys TV.

Fra anmeldelsen:
Som hidtil, så insisterer Android TV på at vågne af og til og foretage sig et eller andet, hvilket hæver strømforbruget fra den normale standby-strøm på under 1 W til hele 21 W.
Du skal op i Q8DN for at få zonestyring hos Samsung.
Ja, jeg har ikke læst alle jeres anmeldelser, men man kan da med rette været skuffet alligevel, synes jeg.
Og 56 gange i løbet af 12 timer vil jeg ikke kalde for "af og til"
Men tak for tippet til Samsung Q8DN.
Af mads_t
#294533
barslund69 skrev:Hvordan måler i standby på tv,et
Jeg har målt standby forbruget med en forbrugsmåler/tænd og sluk enhed fra Vattenfall i Sverige.
Via programmet "Energywatch" (som udgår til sommer) kan man se diverse om forbruget over tid.
Af mads_t
#294535
I mit indlæg kl. 15.14 uploadede jeg et billede, som viser de mange gange, tv-et vågnede, men jeg ser det ikke i indlægget, så måske har jeg begået en fejl 40 ?
#294536
Billedet ligger som en vedhæftning. Jeg kan fint se det. Jeg ved ikke om det skal blive en diskussion af hvad du og jeg lægger i betegnelsen "af og til"? Problemet har været diskuteret adskillige gange, og et af rådene til at mindske omfanget er, at slå "fjernstart" fra. De rigtige syndere kan man dog ikke helt fjerne, da de ligger dybere i Android-systemet og ikke kan nås med en indstilling.
Af mads_t
#294537
Torben Rasmussen skrev:Billedet ligger som en vedhæftning. Jeg kan fint se det. Jeg ved ikke om det skal blive en diskussion af hvad du og jeg lægger i betegnelsen "af og til"? Problemet har været diskuteret adskillige gange, og et af rådene til at mindske omfanget er, at slå "fjernstart" fra. De rigtige syndere kan man dog ikke helt fjerne, da de ligger dybere i Android-systemet og ikke kan nås med en indstilling.
Nej, det behøver vi vist ikke diskutere, jeg har bare en anden opfattelse end dig.
Og jeg har slået fjernstart fra, samt muligheden for at betjene tv-et med en app på min Samsung mobil, endvidere har jeg også slået automatisk opdatering fra, men stadigvæk.....
Af Basto
#294539
Ja godt spørgsmål?
Men det er Da Lidt trist At Vælge et tv fra pga strøm forbrug. Det er jo ikke et forbrug som i de glade plasma dage
Brugeravatar
Af bbplayer
#294540
Og taler det billede ikke sit eget sprog? 0,08kWh på 12 timer? så 160watt på 24 timer? Synes mit 75" bruger mere end det på bare 1 time, og jo, også et Sony, så der er det nok mere end 160watt, mit er fysisk slukket her i 16 timer af døgnet (timer).
Af mads_t
#294542
bbplayer skrev:Og taler det billede ikke sit eget sprog? 0,08kWh på 12 timer? så 160watt på 24 timer? Synes mit 75" bruger mere end det på bare 1 time, og jo, også et Sony, så der er det nok mere end 160watt, mit er fysisk slukket her i 16 timer af døgnet (timer).
160 W på en time, er det i standby, og hvorfor har du timer på ?
Brugeravatar
Af bbplayer
#294543
Det er grundet flere årsager.
- Lyd nedslag, enkel måde at få alt slået fra og fjerne strøm fra enheder (1 stik ud)
- 160-200w er timeforbrug et 75" tv i aktiv tilstand, har ikke målt , udover set på min husmåler. Så længe skærm ikke tændes bruger det nok ikke så meget mere i standby men denne timer, får mit daglige strømforbrug sænket med 1.5-2kWh :) der sidder også andet til der.
#294544
I blander Wh og Watt sammen. Som vi også har diskuteret før, bbplayer . Wh er et mål for energi, hvor W er energi pr tid (Joule pr sekund).

0.08 kWh målt over en periode på 12 timer svarer til et gns stand-by-forbrug på 6.6 Watt. bbplayer roder hans effektforbrug under kørsel ind i det hele og dette er 170 Watt.

Der er ikke noget der hedder “et timeforbrug på 170 W”. Watt er allerede energi målt pr tid! Du kan snakke om, at du med et effektforbrug på 170 W har brugt 0.17 kWh på én time. Men du kan ikke snakke om “Watt pr time”.

En afbryder sikrer nok heller ikke mod skade fra lydnedslag. Hvis lynet kan rejse 11 km fra himlen og ned til dig, så kan det også hoppe de få millimeter der er fra afbryder over i stikprop. Du skal pille stikket helt ud. Men det er nok en anden diskussion...
Brugeravatar
Af bbplayer
#294545
Torben Rasmussen skrev:En afbryder sikrer nok heller ikke mod skade fra lydnedslag. Hvis lynet kan rejse 11 km fra himlen og ned til dig, så kan det også hoppe de få millimeter der er fra afbryder over i stikprop. Du skal pille stikket helt ud. Men det er nok en anden diskussion...
haha, jeg skrev da meget klart at der kun var et stik som skulle tages ud? Så tak for at bekræfte hvad jeg foretager mig her.
Torben Rasmussen skrev:Der er ikke noget der hedder “et timeforbrug på 170 W”.
Det fik mig hurtigt til at tænke opdatering vs opgradering, den har i også svært ved at få styret på plads i alle indlæg, men ja, vi lærer noget hver dag.
Af mads_t
#294546
Torben Rasmussen skrev:I blander Wh og Watt sammen. Som vi også har diskuteret før, bbplayer Billede. Wh er et mål for energi, hvor W er energi pr tid (Joule pr sekund).

0.08 kWh målt over en periode på 12 timer svarer til et gns stand-by-forbrug på 6.6 Watt. bbplayer roder hans effektforbrug under kørsel ind i det hele og dette er 170 Watt.

Der er ikke noget der hedder “et timeforbrug på 170 W”. Watt er allerede energi målt pr tid! Du kan snakke om, at du med et effektforbrug på 170 W har brugt 0.17 kWh på én time. Men du kan ikke snakke om “Watt pr time”.

En afbryder sikrer nok heller ikke mod skade fra lydnedslag. Hvis lynet kan rejse 11 km fra himlen og ned til dig, så kan det også hoppe de få millimeter der er fra afbryder over i stikprop. Du skal pille stikket helt ud. Men det er nok en anden diskussion...
Jeg ved ikke, hvad bbplayer gør, men jeg blander ikke tingene sammen, jeg kender udmærket begreberne Wh og Watt, jeg refererede bare til det, bbplayer skrev.
Og så overså du vist, at han skrev "(1 stik ud)".
Det lyder som om, han har sikret sig godt mod lynnedslag, hvis han trækker timerstikket helt ud.
Brugeravatar
Af bbplayer
#294547
mads_t skrev:
Torben Rasmussen skrev:I blander Wh og Watt sammen. Som vi også har diskuteret før, bbplayer Billede. Wh er et mål for energi, hvor W er energi pr tid (Joule pr sekund).

0.08 kWh målt over en periode på 12 timer svarer til et gns stand-by-forbrug på 6.6 Watt. bbplayer roder hans effektforbrug under kørsel ind i det hele og dette er 170 Watt.

Der er ikke noget der hedder “et timeforbrug på 170 W”. Watt er allerede energi målt pr tid! Du kan snakke om, at du med et effektforbrug på 170 W har brugt 0.17 kWh på én time. Men du kan ikke snakke om “Watt pr time”.

En afbryder sikrer nok heller ikke mod skade fra lydnedslag. Hvis lynet kan rejse 11 km fra himlen og ned til dig, så kan det også hoppe de få millimeter der er fra afbryder over i stikprop. Du skal pille stikket helt ud. Men det er nok en anden diskussion...
Jeg ved ikke, hvad bbplayer gør, men jeg blander ikke tingene sammen, jeg kender udmærket begreberne Wh og Watt, jeg refererede bare til det, bbplayer skrev.
Og så overså du vist, at han skrev "(1 stik ud)".
Det lyder som om, han har sikret sig godt mod lynnedslag, hvis han trækker timerstikket helt ud.
Det var min fejl, det indrømmer jeg. Min måler skriver også kW på sine tal, og ikke W :)

Og så hiver jeg timer stik ud, når der loves tordenvejr, så det er ikke en 100% løsning men jeg bruger ikke de dele som sidder på timer, når der er tordenvejr på vej, det har jeg det ok med.