Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
#281810
Ja...det har du nok ret Torben. Men lidt må de trods alt lave på dem...
Af Aldin
#284221
Så er der besked fra Service Broker at mit tv er repareret og at der er skiftet et OLED MODULE-AM så tror at det har skiftet hele panelet, og genbrugt resten af elektronikken.
Af Basto
#284231
Det lyder godt ?
Giv lige en. Melding når du får den testet

Mvh Michael
Af Aldin
#284942
Så er tv’et kommet retur med udskiftet OLED modul nu har jeg kørt test billeder og det ser ikke for godt ud den ene side af tv’et er orange og den anden side gul som det skal være, er det normalt..??
Af ThomasG
#284947
Ser trodsalt bedre ud end din burn in..

Prøv at køre rense programmet når du slukker dit tv? :)
Af Basto
#284950
Det kan da ikke passe.?
Hvad har de dog gjort ved dit tv?
Af Aldin
#284951
Ved ikke hvad det har gjordt men det ikke godt nok, jeg har skrevet til dem idag og afventer svar
Af kwh73
#287090
Jeg har oplevet præcis det samme burn-in med tv2s tekst-tv store røde rejsereklame, men specielt den gule del af den nederste tekst-tv bar på mit næsten 2 år gamle oled65c6. Jeg har tv'et tændt i gennemsnit vel 10 timer om dagen/natten (ja jeg er meget hjemme) og på alle mulige forskellige kanaler og ser måske samlet tekst-tv 3-5 minutter om dagen, tjekker nyheder og fodboldscores. Jeg har altid været nervøs med tv2news siden mit og mine forældres gamle plasmaer fik burn-in derfra, og af tv2s alm logo, men der har aldrig være skyggen af burn-in på mit oled, lige indtil for en måned siden hvor det er knapt 2 år gammelt og jeg bemærker en skygge i bunden på grøn baggrund ved fodboldkampe. Der går et par dage før jeg for alvor fatter at det virkelig er burn-in, og får tydet på en helt rød baggrund at det er det reklamebanner fra tekst-tv (ville jeg aldrig have opdaget den del hvis ikke havde tjekket med et helt rødt billede) plus den nederste tekst-tv bar. Og jeg har som sagt aldrig set tekst-tv mere end et par minutter om dagen hist og her, og udover det set 10 timers varieret tv. Og de vaner har ikke ændret sig i de næsten 2 år jeg har haft det. Og tekst-tv bliver vist dimmet meget ned i lyset hvis man ikke har trykket på noget i et par minutter.

Så der er ingen tvivl om det kan ske uden man nødvendigvis har skamset noget i timevis om dagen hver dag. Og siden det først kom nu efter 2 år og måske 6-7000 timers tv, vil jeg tro det bliver langt mere modtagelig for burn-in jo flere timer det har på bagen selv ved så lidt tekst-tv kontra alt muligt andet. Og burn-in var min største skepsis ved at købe oled da jeg havde oplevet burn-in med 3 panasonic plasmaer og ville hade at skulle babysitte tv'et ved at se med fuldt zoom på tv2news eller helt uden billede ved mere end 5 minutter på den kanal feks. Men blev overbevist om det ikke ville være et problem ved normalt varieret brug, som det heller ikke var i lang tid. Og der var ikke skyggen af burn-in fra tv logoer, men kunne frygte det ville begynde at komme langt hyppigere når panelet har nået et vis antal timer.

Jeg prøver ikke at advare nogen mod oled, men kun at advare i første omgang mod at bruge tekst-tv overhovedet på oled, og at det kan ske for alle selv med et helt normalt varieret forbrug. Lg burde måske nok droppe tekst-tv funktionen hvis man ikke skulle kunne se det et par minutter engang imellem uden det en dag har slidt sig fast.

LG har ydet god service og fik panelet udskiftet... på nær at jeg havde advaret advaret værkstedet inden jeg sendte det afsted at det var et 3d tv og hovedårsagen til at det lige blev den model og det var meget vigtigt for mig at det selvfølgelig kun blev udskiftet med et panel så 3d stadig ville virke, da jeg havde læst om en med samme tv i england som fik udskiftet sit panel og 3d så efterfølgende ikke virkede. Alt andet ville være uacceptabelt for så ville jeg hellere beholde det som det var. Jeg fik at vide at de naturligvis kun udskiftede med originale dele. Jeg sendte det afsted og fik det hjem igen, og nu virker 3d som frygtet ikke. Nu skal det hentes igen og jeg skulle få det ombyttet til en ny tilsvarende model. Det bliver jo så desværre heller ikke med 3d da alt er udgået der, men synes ikke jeg ville acceptere at de ødelægger 3d funktionen i et 3d tv, især når man har gjort rigelig opmærksom på det på forhånd, og man så står med et tv med 3d funktioner som ikke virker. Men udover det var det fin service... men er bestemt ikke glad for at have mistet 3d. Det var så en lang sidebemærkning.
Af Basto
#287144
Nu melder Oled politiet sig snart med skæld ud, inden da vil jeg lige skrive at det netop er grunden til at jeg ikke valgte Oled, jeg glæder mig til den dag jeg kan få det dejlige billede i stuen (uden frustrationen for at det får Burn in osv)
Og ja spøjst at de har tekst tv på apparatet når det ikke kan magte det

Mvh Michael
Af Grandahl
#287157
Ja der er forskellige oplevelser, som det også var tilfældet med Plasma..

Jeg selv har et 3 1/2 år gammel LG OLED der hedder Eg910, den har hverken 4K eller HDR, men det fantastiske OLED panel fornægter sig heldigvis ikke.. Jeg har heldigvis ikke set skyggen af Burn in endnu, den har dog mig bekendt aldrig været omkring tekst tv.
Af Axlon
#287158
Havde ellers begyndt at overveje at skifte min 11 år gammel Panasonic PX70 plasma skærm ud med en OLED, men syntes godt nok der har været mange historier om defekte paneler og burnin det sidste halve år.
Det der kan bekymre mig mest, er folk der har fået skiftet deres OLED skærm/panel flere gange, fordi der også har været fejl på det udskiftet.
Og når jeg så også læser at LG's produktions yield ligger på mellem 60-85%, hvilket er ekstremt lavt for høj volume elektronikproduktion, som typisk ligger over 95%, ja så tror jeg at jeg beholder min gamle plasma endnu et år, og så håbe på at OLED kan bliver lidt mere modent.
Af Aldin
#290216
Nu har jeg ventet 2 måneder på at LG skal fine en løsning angående mit tv som det har sæt defekt panel i Elgigante fratag sig alt ansvar. Og får at vide at jeg skal vente til næste år så komme jeg til at vente i 3 måneder kan det være rigtigt..??

Hej Aldin.

Tak fordi du tog dig tid til at skrive os en anmeldelse her på Trustpilot.

Jeg er ked af at, høre at du har haft en dårlig oplevelse i forbindelse med reparation af dit fjernsyn. Det er helt korrekt, at vi samarbejder med vores producenter i forbindelse med nogle servicesager af produkter. Dette gør vi på producenternes anvisninger, samt for at sikre kvaliteten ved reklamationssager. Producenterne er trods alt eksperter i deres egne produkter.

Det er dog ærgerligt, at du har fået et fjernsyn med et defekt panel retur. Dog kan jeg forstå på LG, at de er i fuldgang med at undersøge sagen nærmere for at finde en løsning. Jeg beklager at du må vente til efter nytår. Hvis du mangler et TV i mellem tiden, kan du sagtens komme ned i et af vores varehuse for at få et lånefjernsyn.

Hvis du har brug for yderligere hjælp eller har flere spørgsmål er du velkommen til at sende os en mail på [email protected]. Du ønskes en rigtig god dag!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11